Mint két kicsi legó: összeállt a Spotify és az Uber

2014. november 24. - Pléh Dániel

A Spotify napjaink legnépszerűbbnek számító streaming szolgáltatása, 50 millió felhasználóval, amely indulása óta sok tekintetben átformálta azt, ahogyan zenét fogyasztunk. Az Uber napjaink egyik legvitatottabb szolgáltatása, amely megjelenésével a világ legjelentősebb városaiban okozott felfordulást a közösségi közlekedésben.

A jelek szerint a felforgató szolgáltatások ellenzőinek legrosszabb rémálma valósul meg 10 városban, ahol a Spotify és az Uber közös szolgáltatást indítanak. A 10 szerencsés városban (London, Los Angeles, Mexico City, Nashville, New York, San Francisco, Szingapúr, Stockholm, Toronto és Sydney ) az Uber-en keresztül autót rendelők, a megrendelt autóba beszállva saját, Spotify-ban tárolt zenéiket hallgathatják majd.

uber_spotify.png

Arról, hogy a gyakorlatban és azután, miután majd a Spotify használók beülnek az autókba mi történik, egyelőre nem tudunk túlzottan sokat, de a Techrunch tesztje alapján úgy tűnik,, hogy az utas által, az alkalmazásban kiválasztott dalok az autó hifi rendszerén szólalnak meg, amennyiben vezető is rendelkezik az alkalmazással. A megszólaló dalokat az utas maga szabályozhatja, bármelyik playlistje, bármely dalát kiválaszthatja, végig hallgathatja.

Ahhoz, hogy utasként használni tudjuk a funkciót, az Uber alkalmazásban kell a Connect Spotify opciót kiválasztanunk, és amennyiben mi is rendelkezünk prémium előfizetéssel és a sofőrnek is van Spotify alkalmazás a telefonján, úgy az Uber alkalmazás képernyőjének alsó részén lesz lehetőségünk a zenei tartalmak és a Spotify kezelésére.

 

Maga a zenefolyam akkor indul majd el, amikor a sofőr, az Uber alkalmazásában jelzi, hogy elindult a fuvar. Attól a pillanattól kezdve viszont már valóban mi ellenőrizhetjük majd, mi is szól. Ha úgy adódik, új, létező playlistjeinkben még nem szereplő dalokat is választhatunk majd, vissza navigálva a Spotify alkalmazásába. Nagy előnye az elsőre bonyolultnak hangzó konstrukciónak, hogy minden adatforgalom a vezető telefonján keresztül zajlik, de sem az ő sem az utas adatforgalmi korlátait terheli.

Működését tekintve tehát a Spotify-Uber kollaboráció egy ügyesen okosan megoldott, könnyen használható okos megoldás, a PR értékéről nem is beszélve, akkor, amikor mindkét céget, teljesen más okokból, de erőteljes támadások érik.

Komplikáltabb kérdés azonban, hogy mindez amennyiben lehet hasznos a Spotify számára. Az első körben érintett városok és az üzleti modell alapján megkockáztatjuk, drámai előfizető növekedés nem várható az együttműködéstől, márpedig a svéd cég számára a Youtube, az Amazon és az Apple már meglevő vagy a jövő évben megvalósítandó olcsó streaming szolgáltatásai mellett létfontosságú lenne…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr756913601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.