60 millió Spotify előfizető és amit mindez jelent...

2015. január 15. - Pléh Dániel

A Spotify hosszú időn – majd egy éven- keresztül nem közölt adatokat arról hányan használják és hányan fizetnek elő a svéd cég streaming szolgáltatására. Idén májusban jelentette be aztán Daniel Ek, hogy elérték a régóta várt 10 millió prémium előfizetős határt. A következő bejelentésre ugyanakkor már nem kellett éveket várni, az év végén, a Youtube Music Key indulásának bejelentésére reagálva 50 millió regisztrált felhasználót jelentett be, majd pedig a 2015-ös év első napjaiban, az évet mintegy megünnepelendő bejelentették, hogy immáron 15 millió prémium és 60 millió regisztrált felhasználója van a Spotify-nak.

spotify_15mill_1.jpg

Nyilvánvalóan a megszaporodott PR közlemények mögött az erősödő verseny, az egyre erőseb versenytársak ténye is áll, de maga a növekedés ettől természetesen teljesen független és igen-igen figyelemre méltó. A Spotify felhasználóinak száma ugyanis szűk két hónap alatt 20, prémium előfizetőinek száma pedig 25%-al, 2.5-3 millió fővel emelkedett. ( ez utóbbi körülbelül annyi, mint a Rhapsody teljes prémium ügyfélállománya)

Daniel Ek és csapata természetesen sokat tett azért, hogy ez brutális növekedés bekövetkezhessen. Közrejátszhatott benne a svéd cég által is bevezetett családi előfizetési lehetőség, de valószínűleg az igaz ok, a decemberben bejelentett három hónapon 0.99 dolláros áron prémium hozzáférés kínáló akció.

Adja magát az érvelés, hogy ez lényegében egy három hónapig ingyenes hozzáférést biztosító akció, de ez messze van a valóságtól. A hangsúly sokkal inkább azon van, hogy fizetni kellett érte, azonban lényegesen kevesebbet, mint a szabványos havi díj ( 9.99 dollár) , azaz az akció nagyon jól rámutatott arra a tényre, melyről már mi is írtunk korábban. A mainstream streaming szolgáltatások a 10 dolláros havi díjjal elérhető ügyfelek legnagyobb hányadát már elérték. A további, jóval magasabb számú zenekedvelő bevonásához alacsonyabb árakra valamint a különböző felhasználói szegmensek igényeinek jobban megfelelő tartamú ajánlatokra lenne szükség.

A Spotify brutális növekedés 2 hónap alatt minden eddiginél jobban bizonyította ennek szükségességét, mind a kiadók, mind a befektetők számára, miközben finoman odaszúrt a svéd céggel veszekedő előadóknak is…Persze ettől még nem lesz könnyebb év az idei Daniel Ek-ék számára, de az indulási lendület meg lesz, az biztos!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr997068029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.