Újabb akvizícióval próbál javítani helyzetén a Deezer

2015. január 19. - Pléh Dániel

2014 a Deezer számára igazi hullámvasút év volt, rengeteg változással, és az év végén sokkal több bizonytalansággal, mint az év kezdetekor. 2013 végén még azt latolgattuk, hogy a francia cég utolérheti-e a svéd vetélytársát, a Spotify-t , hogy aztán 2014 a vezető váltásokról , az iroda bezárásokról és a tulajdonos váltásról szóljon, sokáig.

Az év második felében aztán a francia cég megjelent a tengerentúli piacokon, egy az Európában és a világ más részein alkalmazottól totálisan eltérő stratégiával! A tengerentúli piacokon ugyanis a francia cég egy igazán prémium szolgáltatással – a zenei adatbázist szinte stúdió minőségű FLAC formátumban ( 1400 Kbps) kínáló- jelent meg a piacokon, Deezer Elite (..) néven.

deezer_muve.png

A tengerentúli piacokra való belépés után nem sokkal a francia cég megvásárolta a Stitcher névre hallgató, hagyományos rádióadók adásait online, on-demand formában összegyűjtő alkalmazást fejlesztő és üzemeltető céget, majd pedig a múlt héten nagy meglepetésre bejelentette, hogy megvásárolta az AOL-től  AT&T-től( illetve az általa akvirált Cricket Wireless-től) a Muve Music-ot.2014 a Deezer számára igazi hullámvasút év volt, rengeteg változással, és az év végén sokkal több bizonytalansággal, mint az év kezdetekor. 2013 végén még azt latolgattuk, hogy a francia cég utolérheti-e a svéd vetélytársát, a Spotify-t , hogy aztán 2014 a vezető váltásokról , az iroda bezárásokról és a tulajdonos váltásról szóljon, sokáig. Az év második felében aztán a francia cég megjelent a tengerentúli piacokon, egy az Európában és a világ más részein alkalmazottól totálisan eltérő stratégiával! A tengerentúli piacokon ugyanis a francia cég egy igazán prémium szolgáltatással – a zenei adatbázist szinte stúdió minőségű FLAC formátumban ( 1400 Kbps) kínáló- jelent meg a piacokon, Deezer Elite (..) néven. A tengerentúli piacokra való belépés után nem sokkal a francia cég megvásárolta a Stitcher névre hallgató, hagyományos rádióadók adásait online, on-demand formában összegyűjtő alkalmazást fejlesztő és üzemeltető céget, majd pedig a múlt héten nagy meglepetésre bejelentette, hogy megvásárolta az AOL-től ( illetve az AOL által akvirált Cricket Wireless-től) a Muve Music-ot.

Miért is olyan menő a Muve Music?

A Muve Music, egy kis amerikai  telefonszolgáltató, a Cricket Wireless csodafegyvere, volt, sokáig. Az előfizetéses streaming szolgáltatást valamint mobilelőfizetés kombináló, szigorúan csak mobiltelefonokra koncentráló szolgáltatás  tavaly év elején már 1.1 millió előfizetőt tudhatott táborában, ami aztán az évé vége 2 milliót is megközelítette.  Nem véletlen tehát, hogy az AT&T lecsapott a kicsi,de mozgékony szolgáltatóra és ezzel  egyszersmind a zeneipar szereplője lett, ismét.

A Beats Music indulása és a Beats-AT&T együttműködés sok tekintetben, megzavarta az együttműködést és a Cricket lényegében onnantól eladásra kínálta a szolgáltatást, és alapvetően ez valósult most meg a Deezer megállapodással.

 

A megállapodás pontos részletei természetesen nem lettek nyilvánosságra hozva, de sejthető, hogy a francia cég 100 millió dollárnál jelentősen alacsonyabb összeget fizetett. Maga a konstrukció azonban az ami igazán bonyolult: A Deezer minden létrehozott lejátszási listát átemel majd saját szolgáltatásába, ugyanakkor a jelenlegi Cricket LTE Muve Music előfizetők (akik a Cricket előfizetésük keretében fizettek a szolgáltatásért)  nem kerülnek majd át automatikusan a Deezer előfizetők közé. Ehelyett 45 napnyi ingyenes Deezer hozzáférést kapnak majd, melynek végén lehetőségük lesz 6 dolláros áron Deezer előfizetést vásárolni. A Muve Music előfizetők esetében pedig az általuk jelenleg fizetett, havi 45 dollár körüli összeg kettéoszlik majd, 37-39 dollár lesz a telefon, adatforgalom és az SMS, 6 dollár pedig a külön, választható Deezer előfizetés.

A tranzakció részeként a Muve Music teljes szerkesztői és marketing csapat a Deezer-hez kerül majd. Ahhoz a Deezer-hez, amely a tranzakció révén felállít, egy háromszintű zenehallgatási struktúrát:

  • A Deezer Elite a high-end zenekedvelők részére nyújt majd igazán minőségi streaming élményt
  • A Sticher az alapvetően talk rádió hallgatók igényeit elégíti majd ki
  • A Deezer Cricket pedig az Amazon fapados streaming szolgáltatásával próbál majd versenyre kelni

Ez a csomagelosztás egyben azt is jelenti, hogy a francia cég, a legnagyobbnak gondolt fogyasztói szegmenst –az átlag zenekedvelőket - nem, is tervezi kiemelten megcélozni a tengerentúlon. A stratégia több tekintetben is kockázatos, az igazán nagy kérdés ugyanakkor az, hogy mit tesz majd a francia cég a további 179 országban, ahol elérhető, és amelynek a többségében a digitális zenei piacok össze nem hasonlíthatók a fejlett amerikaival…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr927053811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.