A Pandora a prémium modell felé mozdul el, a legrosszabbkor

2015. március 13. - Pléh Dániel

A streaming illetve a streaming jellegű szolgáltatások egymás felé való konvergálása nem újkeletű folyamat. Az ugyanis, hogy a zenei tartalmakat egy magunk által összeállított lejátszási listából, vagy egy szerkesztők által összeállított lejátszási listából választjuk ki vagy egy on –demand rádiót hallgatva a véletlenre és a gépekre bízzuk magunkat, sok tekintetben különböző, mégis fundamentálisan hasonló zenemegismerési folyamat.

A zenemegismerés pedig az egyre növekvő méretű digitális zenei adatbázisok megjelenésével egyre fontosabbá vált a streaming szolgáltatók számára, akik amúgy is az erőltetett növekedésre és terjeszkedésre vannak kárhoztatva üzleti modelljük által.

Ennek tudható be, hogy a Spotify, a Deezer vagy éppen a Google Music egyaránt integrálta az on-demand rádió funkcionalitást szolgáltatásába. A felhasználószámát tekintve messze a streaming szolgáltatások előtt járó Pandora ugyanakkor eddig teljesen ellentétes utat járt, logikus módon. A zenemegismerésben minőségét tekintve is legerősebbnek számító, hirdetési bevételeit folyamatosan növelni tudó kaliforniai szolgáltató számára az on-demand rádió szolgáltatáson és annak hirdetési bevételeire való koncentrálás volt a legfontosabb feladat.

PandoraApp_1.jpg

Mindez azonban mostantól megváltozhat, ugyanis a Pandora a múlt héten bejelentette, hogy bővíti prémium szolgáltatás kínálatát. Eddig egyetlen termék volt elérhető, a havi 5 dollár ellenében reklámmentességet, több dal átugrási lehetőséget és magasabb hangminőset lehetővé tevő prémium csomag. Mostantól ennek egy mini verziója is elérhető lesz, az egy napra reklámmentességet nyújtó, egy dollárért megvásárolható csomag révén. Maga a csomag az év hátralevő részében jelenik majd meg és egyelőre a Pandora megfogalmazása szerint még nem véglegesen eldöntött, hogy milyen időszakra biztosít majd reklámmentességet az 1 dolláros díj.

Az ellenben teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy a kaliforniai cég a lehető legrosszabb pillanatban kezdi erőltetni a prémium modell felé való elmozdulást. A 2015-ös év eddig letelt része ugyanis másról sem szólt, mint a streaming szolgáltatások árcsökkentéséről, ilyen vagy olyan módon. A sort az Amazon kezdte fapados streaming szolgáltatásával, a Spotify folytatta karácsonyi akciójával és a Google követte mostani, márciusi akciójával. Ebben a versenyben pedig a Pandora nem nyerhet. Egy másik, minőségen, innováción alapuló versenyt könnyen elképzelhető, hogy megnyerne, de a stremaing szolgáltatásnál kevesebbe nyújtó szolgáltatás árban nem tud majd versenyezni a streaming szolgáltatásokkal…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr817254147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.