Hihetlen, de a Universal tényleg saját zenei szolgáltatást indít

2015. március 17. - Pléh Dániel

Lucian Grange, a Universal Music-ot 2011 óta vezető 53 éves Londoni születésű szakember nem a megszokott megoldások híve és ezt az elvet a világ vezető kiadójának élén sem szegi meg. Vezérigazgatóként sem a megszokott, Amerika központú látásmódot képviselte, képviseli. Kleek néven a Samsunggal együttműködve zenei szolgáltatást indított Afrikában, támogatta a Beats Music és korábban a Vevo indulását és a technológiai cégekkel- akiket a 21.századi zeneértékesítés legfontosabb partnereinek tekint- való közvetlenebb kapcsolat érdekében a keleti partról Los Angelesbe helyezte át a kiadó székhelyét.

Mégis minden valószínűség szerint Lucian Grange azzal vonul majd meg a zene történelembe, hogy kiadójával, a Universal Music-kal saját zenei szolgáltatást indít, ezzel alapjaiban rúgva fel minden eddigi a kiadók és szolgáltatók között létrejött etikettet!

mondia_mobile.jpg

A Barcelonai Mobile World Congress (MWC) keretein belül különösebb hírverés nélkül bemutatott, Mondia Mix névre hallgató szolgáltatás a teljes, Universal zenei portfoliót tartalmazza, white label, azaz a megrendelő igényei szerint márkázható streaming szolgáltatásként. A szolgáltatásnak ára sincsen, pontosan annak érdekében, hogy azt a majdani megrendelők szabhassák meg.

Mindez azt jelenti, hogy a korábbi hírekkel ellentétben, messze nem egy a Napsterhez kísértetiesen hasonló, legális, havi 20 dolláros havi díj ellenében, korlátlan számú letöltést biztosító zenei szolgáltatásról van szó, hanem egy a Universal katalógusára épülő B2B megoldásról. A jövőbeni partnerek a tartalomkiszolgáló rendszer elé, saját szerkesztőségi rendszerük illetve a Mondia Mix API segítségével saját ajánlókat, szerkesztett tartalmakat helyezhetnek majd el illetve magát a felhasználói felületet a maguk igényei szerint szabhatják majd át.

Tisztán, white label B2B megoldásként tekintve a Mondia Mix-re is maradtak az emberben kérdések. Mennyire és hogyan lesz perszonalizálható a tartalom? Milyen szolgáltatások lesznek kialakíthatóak vagy képezik már majd eleve a csomag részét?

De a fő probléma nem is ez, hanem az, hogy a Universal Music éveket visszalépve ismételten arra törekszik, hogy saját tartalmait előtérbe helyezve próbáljon egyszerre szembemenni a több kiadóval és a szolgáltatókkal, Ha a digitális zenei piac annyira fejlett napjainkban, mint gondoljuk, akkor rettenetes kudarc lesz mindez….

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr607276253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.