A Youtube is előadói programot indít

2015. március 22. - Brugos Laszlo Alex

 Az előadók részesedése a különböző digitális zenei szolgáltatásokból a streaming illetve streaming jellegű szolgáltatások előretörésével vált egyre forróbb témává a zeneiparban. A Pandora-t, a Spotify-t már mind-mind megtalálták az előadók panaszaikkal, de a közelgő Youtube Music Key indulása kapcsán most már a Youtube sem kerülhette el a reflektorfénybe kerülést.

A Youtube most kifejezetten az előadók számára ajánl új megoldást. A szolgáltatás részeként a videómegosztó  használati adatokat valamint tippeket is kínál a regisztrált művészeinek segítségképpen abban, hogyan promótálják még hatékonyabban magukat az új "YouTube for Artists"  funkció segítségével. 

youtube-for-artists.jpg

A YouTube for Artist  direktíva tippeket kínál olyan témakörökben mint, hogyan fedeztessük fel magunkat művészként", illetve, "hogyan létesítsünk és tartsunk fenn kapcsolatot a rajongókkal". Érdekességképpen egy "Music Insights" fül is található, amelyre a Google-tulajdonú szolgáltatás egyelőre a "coming soon" (hamarosan) feliratot helyezte el és amely azt ígéri az előadóknak, hogy segít megtalálni merre található a legtöbb rajongójuk, hogy aztán véletlenül, pont arrafelé szervezhessenek turnét vagy útba ejtsék a helyszíneket a következő körút alkalmával.

A Music Insights  azt is megmutatja, hogy mekkora a teljes megtekintések száma, a hivatalos videók, illetve a
rajongói tartalmak aránya, azaz abban segít majd, hogy a zenészek pontos földrajzi területi meghatározáshoz jussanak hol promotálhatják nagyobb sikerrel a következő megjelenésüket a legnagyobb rajongói eléréssel,
mi legyen a következő videóklip posztolásának legmegfelelőbb, "legtökéletesebb" időpontja, vagy épp a követők száma szempontjából mi lehet a következő turné optimális útvonalterve.

A mottó "You don't need anybody else but yourselfe to really make something happen". "Nincs szükség senkire, csak magadra, hogy összehozz valami ütőset".)

 

"Jóval többet szeretnénk adni mint csupán eszközöket az alkotásotok sikeres közzétételéhez. Abban akarunk segíteni, hogy minél több leendő rajongó felfedezhesse fel és ismerje meg csatornáitokat és videóitokat, így azon dolgozunk, hogy új módszerekkel helyezzük előtérbe és promotáljuk a YouTubon megjelenő művészek minél nagyobb táborát." -   jelentette ki, Marly Ellis a YouTube nemzetközi Művész-marketing vezetője

Az új megoldás életbelépését követően a videó megosztó oldalon a legtöbbet klikkelt fül a YouTube For Artist "Build a Career" (építs karrier) linkeje  http://www.youtube.com/yt/artists/earn-a-living.html - avagy, hogyan keress pénz a YouTube-on linkje lett. Érdekes észrevenni, hogy a link url-je az "earn a living" (szerezz megélhetést) szavakat tartalmazza, ami arra utal, hogy ez lett volna a szolgáltatás eredeti címe, amit valószínűleg az utolsó percben módosítottak.

Youtube Cards-a részletek

 Mindenekelőtt a Youtube Cards  (is) arra ösztönöz, hogy váljunk YouTube partnerré. Sokaknak ez a megoldás nem is újdonság a zeneiparban. A YouTube a Partner programját nevezi meg első lépésként az oldalon való sikeres pénzkereseti lehetőség felé, továbbá említést tesz, hogy a művészek szerezhetnek bevételt akár más felhasználók által feltöltött videókból is, illetve a reklámok és előfizetéseken keresztül, továbbá utalást tesznek a YouTube Music Key platformra, melyet később az idei év során terveznek elindítani.

A további opciók pedig:

Értékesíts videókkal - Ez az opciót teljes egészében az önpromócióról szól. A program itt lehetővé teszi a művészek számára, hogy támogatást kérjenek a nézőtől videók lejátszás közben. Ezt támogatandó a YouTube megalkotta a Cards opciót, ami az annotations továbbfejlesztett, okosabb, mobilplatformra optimalizált utódja. Az annotations volt évekig hivatott nagyobb forgalmat generálni, illetve a nézői interakciót növelni a videófelületre ágyazható klikklehető szövegek, felhívások formájában. A Cardok mostantól egy kis, pár másodperces annotation-szerü "I" betűt formáló ikonon jelennek meg a nézők számára, melyet ha akarnak ráklikkeléssel nézhetnek meg, illetve a klikk után akár a többi az aktuális videóhoz rendelt cardot is megnézhetik.

A Youtube Cards ötféle formában jelenik meg a videókon:

- Merchendise Cards, ami értelemszerűen merchendise megvételére buzdítja a videó nézőt;

- Fundraising Cards, mely különböző projektek támogatására gyűjtő oldalakra irányít;

- Video valamint Playlist Cards, ezek szimplán linkek egy másik videóhoz vagy playlisthez, illetve az

- Assocaiate Web-site Card, ami a művész saját YouTube oldalára hivatott plusz látogatottságot irányítani és végül a

- Fan Funding Card, melynek segítségével a megelégedett rajongók direktben a művész YouTube oldalán keresztül adományozhatnak. Ez a legutóbbi megoldás egy személyre szabott üzenetet is enged elhelyezni a tartalomhoz, illetve megtámogatható egy támogatásra buzdító külön videó üzenettel is.

 

Az előadókkal való lehető legjobb viszony ápolása napjainkra tehát alapkövetelménnyé vált minden streaming szolgáltatás számára, ebben a tekintetben tehát a Youtube lépése szükséges volt. Mint a mesze legnagyobb streaming zenei platform, a legnagyobb nézettséggel a videómegoszótó lépése ugyanakkor fontos versenyelőnnyé válhat hamarosan…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr637276451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.