5 ok, ami miatt meg fog bukni Jay-Z HD streaming szolgáltatása

2015. április 13. - Pléh Dániel

Alig két héttel ezelőtt, útjára, Jay-Z és prémium szolgáltatása, melyet olyan művészek álltak támogattak és helyezték el közösségi oldalaikon a #TIDALforALL üzenetet mint Beyoncé, Kanye West, Rihanna, Madonna, Coldplay, Usher vagy éppen Nicki Minaj.

Az összesen 16 világsztár nem csupán közösségi oldalaikon támogatta a szolgáltatást, hanem egyben tulajdonosai is a cégnek, fejenként 3%-os súllyal, azaz összesen éppenhogy kisebbségi, 48%-os részesedéssel rendelkeznek.Jay-Z ( polgári nevén Shawn Carter) forradalminak szánt szolgáltatásában.

tidal_logo.jpg

A TIDAL-nak ugyanakkor nem lesz könnyű dolga, egy olyan piacon, ahol a Spotify jelenleg a piacvezető, s ahová a nyáron belép az Apple ( 75 millió potenciális fizető felhasználóval) és a Youtube. De a felettébb neves és feneketlen pénztárcával rendelkező vetélytársaknál is nagyobb gondokkal is szembe kell néznie Jay Z cégének!

 1. A HD felismerhetlen a többség számára: A felhasználók legnagyobb többsége számára a HD minőség illetve a standard, streaming szolgáltatások által nyújtott 320 Kbs körüli minőség megkülönböztethetetlen. A TIDAL tulajdonképpen a CD érába repít minket vissza azzal, hogy CD minőségű streaminget ajánl egy drágább CD áráért.

A zenei tartalomfogyasztás ugyanakkor átalakult annyira a 90-es évek vége, az MP3 megjelenése óta, hogy ma már, a kiemelt minőség nem hogy nem számít versenyelőnynek, legtöbbek számára fel sem ismerhető…

2. Nincs ingyenes láb: Jay Z feltehetően hevesen tiltakozna,de ettől még tény: eddigi digitális zenei tapasztalatok alapján az ingyenes igénybevehető szolgáltatásrész kulcsfontosságú a sikerhez. Azok a szolgáltatások, melyek enélkül indultak el ( például a Google streaming szolgáltatása) igen is megérezték a hiányát…

3. Az előadókra fókuszál, nem a vásárlókra: A TIDAL egyik bevallott célja, hogy a magasabb árnak köszönhetően magasabb jutalékot tudjon fizetni az előadóknak. Az ugyanakkor a legrosszabb marketing üzenet, hogy mindezt a zenekedvelőkkel akartja megfizettetni.

4. A tartalom exkluzivitás nem működik: A TIDAL és a mellette felsorakozott 18 előadó egyik legfontosabb ígérete az, hogy   exkluzív tartalmakat tesznek majd elérhetővé a TIDAL előfizetők számára. A sort Jay-Z felesége Beyoncé nyitotta meg, akik kapcsolatuk 7 éves évfordulójára a TIDAL-on jelentette meg legújabb dalát. Amely aztán annak rendje és módja szerint órákon belül ingyenesen is elérhetővé vált a Youtube-on…Ugyanúgy, mint anno Taylor Swift Spotify-ról letiltott tartalmai…A jelenlegi technológia mellett tehát az exkluzivitás és az elérés ilyen jellegű korlátozása nem nagyon működőképes, ami pedig alapjaiban áshatja alá a TIDAL sikerét!

5. A felhasználói felület erősen hajaz a Spotify-éra: A TIDAL fő célja, mint említettük, az előadóművészek magasabb díjazása. Ugyanakkor ha rátekintünk a felhasználói felületére a TIDAL-nak, arról bizony egyből a Spotify jut eszünkbe…Ez sem túl ügyes marketing szempontból…

Jay-Z szolgáltatásának tehát eleve nem lesz könnyű dolga azzal, hogy egy eleddig ismeretlen prémium hozzáférési formát próbál meghonosítani. Ahhoz, hogy ebben sikeres legyen ugyanakkor ezeket, a fent felsorolt hibákat semmi esetre sem szabadna elkövetnie….

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr337328084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.