10 dolog, amit ne tegyünk, ha azt szeretnénk, hogy népszerűek legyünk a Soundcloudon

2015. május 02. - Brugos Laszlo Alex

Az előző postban körüljártuk, hogy mit jó mindenképpen tenni, ha nagyobb hallgatói elérést és hallgatottságot kívánunk elérni a Soundcloudon, most pedig nézzük mi az a 10 dolog, amit lehetőleg kerüljünk el, ha továbbra is az a vágyunk, hogy zenekarunkat, zeneszámainkat minél többen megismerjék.

soundcloud-logo-660-80.jpg

 

1. Ha az URL-ed nincs összhangban  a többi platformodéval ez már, ha nem is nagy, de egy hibapont. Ha pl. a Facebookon a webcímed www.facebook.com/legtutuibbbanda, akkor a Soundcloud-on is a  soundcloud.com/legtutuibbbanda végződést használd. A profil URl könnyen álíltható, módosítható az Account/Settings alatt a "Profile" beállításoknál. 

2. Ha az egyéb közösségi platformjaid linkjei hiányosak, esetleg teljes mértékben hiányoznak az sarkalatos hiba. A legtöbb zenei újdonságokra fogékony és új zenék keresésében aktív korcsoport a 15-25 éves korosztály, akik mivel "beleszületnek" a közösségi médiába az újdonságokat is ezeken platformokon keresik. Ha már találtak valamit, azonnal megnézik a Facebook és egyéb profilját, hogy követhessék esetleg további újdonságokhoz jussanak, vagy egyéb extrákról első kézből értesülhessenek. Hacsak nem nagyon ismert előadóról van szó elég illúzióromboló, ha további információt szeretnénk megtudni egy általunk épp megkedvelt bandáról/előadóról és nem tudjuk megnézni, merre turnéznak, hol lehet tőlük zenét vásárolni, mert nemhogy egy weboldal, de még egy Facebook profilt vagy YouToube csatornát sem találunk.

A további webes és közösségi média jelenlétünkre utaló linkeket a következőképpen állíthatjuk be. Settings ->Profile->Add link és máris copy-pastelhetjük be a linkeket. 

soundcloud8.JPG

 

3.  Ha már egységes az url-ünk és az összes hasznos linket is beállítottuk ne hagyjuk, hogy az alapvető Bio és kontakt info hiányos legyen. Nagy sok zenekar vagy fiatal producer aspiránsnál hiányos vagy slendriánul megírtak a biók és teljesen hiányoznak az elérhetőségek.

A legideálisabb, ha a rólad szóló részt egy email címmel (vagy ha van mangered, akkor az ő e-mail címével ) kezded, ami alá egy 50-250 szavas bemutatkozást illesztesz, ami jól összefoglalja, hogy ki is vagy, kik vagytok, mi a zenei irányultság, esetlegese eddigi sikerek, megjelenések, kiadók, akikhez közötök volt, egy pár eddigi említésre méltó koncert és fellépések. 

A turnéidőpontok és állomások elég ha a Facebook profilon és a weboldalon vannak feltüntetve. A bemutatkozást/életrajzot érdemes egyes szám harmadik személyben (bandáknál értelemszerűen többes harmadikban) írni. Ez a szekció  az előbbiekhez hasonlóan a Settings-> Profile menüpontban módosítható . 

4. Ha a legjobb számod nem a megfelelő helyen és a megfelelő tálalásban kerül ki akkor azt kockáztatod, hogy talán meg sem hallgatják, mert a mai gyors tartalomfogyasztási szokásoknak köszönhetően, ha egyből nem találják meg a lényeget, ami beüt, továbbkattintanak.

A célunk mindig az legyen, hogy a Souncloudon a legjobb, legminőségibb felvételeink kapjanak teret a hallgatók előtt. Ha a legjobb zenénk nem első a sorban, vagy nincs megfelelő dal-információval ellátva azt kockáztatjuk, hogy a hallgató kevesebbet időz a profilunkon és hamarabb továbbkattint. Márcsak azért is érdemes az előbbi taktikát követni, mert a kutatások azt mutatják, hogy egy hallgató, új Soundcloud oldalra keveredik vagy a listában az első számot hallgatja meg először, vagy azt amely addig a legtöbb hallgatószámot produkálta. Legjobb és legcélravezetőbb ha ez a kettő úgy áll össze, hogy a leghallgatottabb dalunk kerül a listánk élére. Erre az "Edit Spotlight" funkció tökéletes megoldást kínál, persze,  csak ha PRO előfizetéssel használjuk a platformot.  

 

5. Ne töltsünk fel bármit, legfőképp félkész, csiszolatlan alkotásokat! Természetesen a Soundcloud nem egy Beatport vagy ITunes, ahol a kiadott, tökéletes minőségű tartalmak a meghatározók, viszont manapság az egyik legfontosabb közösségi marketing eszköz a közösségi térben, ahova mintegy virtuálisan kirakjuk a "portékánkat" és tudásunkkal és művészetünkkel el kívánjuk kápráztatni az odatévedő zenerajongót, hogy később esetleg rajongóvá váljon, aki megveszi a kiadványainkat és eljön a koncertjeinkre, bulijainkra. Félkész számokkal nem igazán lehet a mai tartalomdömpingben meghódítani a leendő rajongókat, mikor már egy képzett és tanult zenész egy laptoppal és jó hangkártyával felveszi a versenyt a komolyan felszerelt stúdiókkal is.

Természetesen akinek van olyan rajongói bázisa, akik szívesen kommentelnek és adnak építő jellegű visszajelzést megjátszhatja azt, hogy  work in progress" (folyamatban lévő) alkotásokat is kitenni közszemlére, hogy a közösség, a rajongók hasznos visszajelzéseket adhassanak. Azonban ha teljesen újak vagyunk és meg szeretnénk ismertetni magunkat az internettel, használjuk úgy a Soundcloudot mint egy portfóliót, egy olyan katalógust, amelyben a legjobb alkotásaink kapnak helyet.

6. Ha a zeneszámaid nincsenek megfeleően elnevezve és tagelve akkor azt éred el, hogy nem fognak rád találni. Ha nem adod meg a megfelelő címet, időpontot hogy az emberek oda találjanak és időben elérjenek a bulidra, nemigen számíthatsz teltházra. Ugyanez érvényes itt is. Már a feltöltendő fájlt nevezd el rendesen. eloado_szamcim.wav vagy *.mp3. A rendszeren belül pedig mindíg ezt a formátumot kövessétek

előadőnév - számcím (remix vagy verzió-cím) 

A címkékkel nem teszünk mást mint kulcsszavakkal látjuk el a tartalmunkat, ami lehetővé teszi, hogy a keresésekben hatékonyabban ránk találjanak ezért ne forduljon elő,  ügyeljetek arra is, hogy  ne  maradjon ki a műfaj-, stílus-, formátum- és hangulat kulcsszavazása sem!

A rendszerben mint a legtöbb közösségi portálon működik egy kereső algoritmus (Search), ami először a számcím, a címkék, majd a dal leírása és végül a fájlnévben leírtak szerint keres és priorizálja a találatokat. Itt is érvényes az, hogy nem hátrány, ha jól SEO-zható a tartalmunk. Éppen ezért a fentebbi kulcsszavakon kívül, ahogy az első részben is írtuk érdemes a hasonló előadók neveit, a műfaj vezető kiadóinak nevét, hasonló hangulatú zenék címeit is bevenni a kulcsszavak megadása során.

7. Ha spammelsz másokat és nem tartod be a közösségi viselkedési normákat. Ne legyünk és ne akarjunk a Soundcloud fenegyereki lenni!! Lehet, hogy mások azt mondják, ez működik, de nem, nem működik! erről a  nem bonyolult,egyszerűen az "illemszabályok" betartásáról van szó. 

8. Ha nem válaszolsz a kommentekre, vagy úgy válaszolsz mint egy bot. Azt hamar észreveszi mindenki, hogy nem őszinte a kommunikációd és csak követőket és meghallgatásszámot vadászol. Ha valaki meghallgatja a dalodat és veszi a fáradtságot, hogy értelmesen hozzászóljon, az megérdemli, hogy a "köszi szépen"-nél kicsivel többet kapjon. Ha ezt az attitűdöt elsajátítjuk lényegesen több hallgatóra tehetünk szert.

9. Ha nem értelmesen, építő jelleggel, hanem csak öncélúan kommentelsz. Ezt a pontot már lényegileg érintettük az előző pontokban, de nem győzzük eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos és a betartásában az is segít, ha tényleg előrelátóan, nem össze-vissza követsz 1500 előadót, hanem egy  olyan számot célzol, meg akikkel ki tudsz alakítani egy értelmes interakciót.

10. Ha nem lépsz be a profilodba, mert, hogy van ilyen is. Vannak olyanok is, akik rendszeresen fenn vannak a Soundcloudon, de nem lépnek be a profiljukra, azt nem gondozzák, fejlesztik, tartják frissen és naprakészen. Ha már van egy ilyen jól működő, közösségileg hatékonyan beintegrálható platform, ahol a legjobb alkotásainkat a világ elé tárhatjuk és azt kis idő ráfordítással, később folyamatos odafigyeléssel hatékony marketingeszközzé tehetjük, ne hagyjuk kallódni.  

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr27400612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.