70 milliárd dollárt ér a Youtube

2015. június 02. - Pléh Dániel

Az, hogy a Youtube a hatalmas Google birodalom egyik legfontosabb ékköve már viszonylag régóta tudja mindenki, a zeneiparban is. A Google által 2006 őszén 1.65 milliárd dollárért megvásárolt videómegosztó aztán az elmúlt 10 évben meghatározó szereplővé nőtte ki magét, a digitális zenében is. A Nielsen adatai szerint tavaly év végén 13 milliárd videót tekintettek meg, melyek 40%_a zenei videó volt. A Youtube tehát a zenemegismerés egyik központi szereplője, elvitathatatlanul.

youtube_company.jpg

Az, hogy a Youtube micsoda brutális erő azt a Bank of America a napokban közzétett elemzése mutatta és mutatja meg igazán. Justin Post és elemző csapata ugyanis a Youtube piaci értékét 70 milliárd dollárra becsülték, ami magasabb, mint a Time Warner , a Twenty-First Century Fox, a General Motors vagy éppen a HP piaci értéke és ezzel a Top 60 cégben lenne a videómegosztó a S&P cégek között is! A digitális zenei szolgáltatásokkal összehasonlítva még plasztikusabb a különbség, hiszen a Youtube tízszerannyit ér, int a Spotify, és mintegy 20-22-szer annyit, mint s tőzsdén is jegyzett Pandora.

youtube_revenue.jpg

Post és elemző csapata még ennél is tovább ment, ugyanis előrejelzéseik szerint a videó hirdetési további, várható erőteljes növekedése a Youtube idei, várhatóan 8 milliárd dollárt meghaladó bevételinek növekedését vetítik előre. Post arra számít, hogy 2017-re 13 milliárd dollárra vagy többre emelkedhetnek a Youtube bevételei, ami nem kevesebb jelenthet majd, minthogy a 2014-2017 időszakban a Youtube megduplázatja majd bevételeit.

  • A videógmegosztó értéke persze nem is akkora meglepetés, ha vetünk egy pillantást pár számadatra:
  • A Yotube-nak több, mint 1 milliárd felhasználója van, akik közel 130 millió használja a szolgáltatást az Egyesült Államokban
  • A havi videómegtekintéssel eltöltött idő 500%-al növekedett az elmúlt évben
  • A mobil hirdetési bevételek ellenben megduplázódtak az elmúlt évben

mobileusers_usa.jpg

Forrás:Comscore/BOFAMs

A mobileszközökön használt közösségi alkalmazások közül a második legtöbb időt a Youtube-al töltenek a telefontulajdonosok, havi 4 órát, ami megegezik az Instagramon eltöltött idővel, és kétszer annyi, mint amennyi időt a Twitteren töltünk el.

Mindezek ismeretében érezhető igazán, mekkora jelentősége is van a Youtube-nak a zeneipar és a zeneipari bevételek formálásában. Azon zeneipari bevételek formázásban, amelyek összesen éves szinten 15 milliárd dollárt tesznek ki, világszinten…A világ zeneiparát tehát nem a Spotify, nem az Apple és nem a kiadók fogják formálni, hanem a Youtube. Akár tetszik, akár nem…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr787502584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.