Mihez kezdett a Magyar Telekom 30 millió zeneszámmal?

2015. július 03. - Pléh Dániel

1 évvel ezelőtt, 2014 július első napján,a VOLT fesztivál induláshoz igazodva indította el a Magyar Telekom a Spotify-al közösen streaming szolgáltatását. Egy évvel ezelőtt azt a kérdést tettük le, hogy megmenti-e Magyar Telekom a svéd céggel közösen a magyar zeneipart?

Akkor arra jutottunk, hogy „ahhoz, hogy a szolgáltatás és az együttműködés sikeres legyen az kell, hogy a Magyar Telekom saját gyermeke mögé álljon, és valóban minden csatornáján keresztül hirdesse, promotálja az új szolgáltatást.”

telekom_spoitfy_ad.jpg

Az elmúlt egy év alapján azt feltétlenül elmondhatjuk, hogy a Magyar Telekom- Spotify együttműködés jót tett a magyar zeneiparnak! A streaming szolgáltatásokból származó bevételek 75%-al növekedtek 2014-ben az előző évhez viszonyítva, amelynek túlnyomó része, feltételezhetően a Spotify-nak, illetve a közös Magyar Telekom- Spotify ajánlatnak köszönhető.

Ha a kommunikáció oldalról közelítjük meg a Telekom szerepvállalását a mennyiségre semmiképpen sem lehet panaszunk. Ebben persze közre játszik az is, hogy a Telekom- a telco cégek által egyre határozottabban képviselt elveknek megfelelően, bevétel megosztásos formában - működik együtt a svéd céggel.

A mennyiséggel kapcsolatban tehát nem, a minőséggel már annál inkább lehet kivetni valónk. A februári nagy zenei kampány ugyanis a klasszikus Telekom jegyeket viselte magán. Egyszerre próbált mindenkinek- fiataloknak, idősebbeknek- szólni , ami egyrészt nem lehetséges, másfelől felesleges is, egy streaming szolgáltatás esetében.

 

A Spotify zenei adatbázisa persze hatalmas, megtalálható rajta minden, amire Timi nagypapája vágyik ( leszámítva például a Beatlest..) de a Spotify és a streaming szolgáltatások lényege nem ez! Sokkal inkább a bárhol, bármikor, az alkalomnak, helynek hangulatnak megfelelő zene hallgatásának lehetősége.Ennek megfelelően a Spotify magát így mutatja be:

 

De persze a nem tökéletes, mértani pontosságal célzott kommunikáció (egyelőre) abszolút beleférhet, ami viszont nem, az a kommunikációs abbahagyása. A Spoify pontosan a megállapodás miatt nem fogja magát magyarázni, eladni a magyar zenekedvelőknek. Így ezt a Telekomnak kell majd megtennie. Sokszor. Sokáig.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr767254561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.