3 stratégiai Apple Music lépés

2015. július 15. - Pléh Dániel

Június utolsó napján az Apple bejelentésének megfelelően elindult az Apple Music névre keresztelt zenei szolgáltatás csomagja, három nagy funkcionális egységgel. Az első értékelések hol pozitívak, hol negatívak, érdemesebb ugyanakkor az Apple Music-ot kicsit hosszabb távú, stratégiai jelentőségét figyelembe véve elemezni.

apple-music_thumb1.jpg

Algoritmusok helyett ajánlás : Anno a Beats Music projekt kezdetekor (ami akkor még projekt Daisy névre hallgatott) az első információ ami kiszivárgott az volt, hogy Dr.Dre zenei projektje az algoritmusok helyett a szakértői ajánlásokra fog fókuszálni. Ez így is lett, a rövid idő alatt, amíg a Beats Music önállóan működött, a szakértői ajánlások voltak az egyik ismertető jele. Nem meglepő módon az akvizíció után, Jimmy Iovine az általa vezetett zenei csapaton is átverte ezt az újfajta megközelítést, ami így az Apple Music ismertető jele is lett.

Az Apple a Beats1-al és a rengeteg zenei szakértők, újságírók és az Apple Music csapat által létrehozott lejátszási listákkal nem titkoltan a rádió helyére akart betörni az zenemegismerési folyamatban. Nem tudni, sikerülni fog-e, ( hiszen az algoritmus alapú és on-demand illetve adaptív rádiók közösség és közönsége is egyre nő)de ha igen, azzal valóban hosszú időre bebetonozhatja a helyét (ismét) a zenei szolgáltatások között az Apple!

Hosszútávú fogyasztói tervek: Önmagában az Apple Music, teljesítsen bármilyen jól is, pénzügyileg az Apple szempontjából nem lesz releváns termék, még hosszú ideig. Az ellenben az Apple és befektetői számára is fontos, hogy a cupertinoi cég minél több eszközt adjon el. Ehhez pedig igenis szüksége van arra, hogy legyen egy szolgáltatás, amely az egyre kevés népszerű iTunes helyét átveszi!

Nemzetközi indulás: Sokat javult a helyzet az elmúlt években,. De még így is felettébb lassan jutnak el az új szolgáltatások a kisebb piacokra. elég ha csak arra gondolunk, hogy a iTunes indulása után 5 évvel érkezett meg a magyar piacra..Ehhez képest az Apple Music mintegy 100 országban indult el, a tengerentúlival egy időben, de ami még talán ennél is lényegesebb régiónként változó árazással. Ennek köszönhető, hogy az Apple olyan hatalmas piacokon, mint az India vagy éppen az orosz is versenyképes lehet.

Ebben a versenyképességben ugyanakkor maga az eszköz ár is kulcsszerepet játszik, játszhat majd és pontosan ezért nagy lépés, hogy az Apple Andorid verzióval is jelentkezik, majd az ősszel az Apple Music-ból. Hiába olcsó ugyanis maga a szolgáltatás, ha a telefonok, iPadek sokkal drágábbak, mint az Android alapú eszközök. A hosszú távú megoldás? Az, amit már télen is emlegettünk itt a Muzzak oldalain: egy zenére optimalizált, Beats Apple Music márkázott iPhone..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr137589676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.