Egyelőre nem érezhető az Apple Music megjelenése a Spotify használaton

2015. július 20. - Pléh Dániel

Az Apple Music indulásakor már megjegyeztük, hogy az első adatok sok tekintetben félrevezetőek lehetnek majd, hiszen egy hatalmas és méltán híres, a zeneipart és a zenei fogyasztásunkat egyszer már alapjaiban átalakító cég 3 hónapig ingyen tesztidőszakkal csábít mindenkit arra, hogy kipróbálja, hogyan képzeli el az Apple a zenemegismerést és a streaminget. ( Képzeljük el mennyi letöltést generált volna, ha indulásakor, 2004-ben az iTunes 3 hónapig ingyenes lett volna…)

spotify-wall.jpg

Az igazság pillanata tehát valamikor októberben jöhet majd el, amikor milliók számára vélik hirtelen fizetőssé a szolgáltatás. Az ugyanakkor, hogy ők hányan lesznek, mostanában dől el, így a mostani számadatok nagyon jó indikációt adhatnak arra vonatkozólag, mi várható majd ősszel.

Ha abból, indulunk ki, akkor a Spotify ősszel valóban bajban lehet, ugyanis a Mixpanel piackutató cég kimutatása szint a telefontulajdonosok 38%-nak telefonján már a legújabb iOS 8.4-es verzió fut, benne az Apple Music-kal. Ami több tízmillió potenciális Apple Music felhasználót jelent…

Ha a másik oldalról nézzük, akkor azért közel sem ilyen drámai a helyzet! Sőt! A Spotify ugyanis minden idők legelőkelőbb helyén ( 5 napon át volt a Top 10-ben, a kilencedik helyen)zárt a tengerentúli iTunes App store-ban.

spotifyapp_usa.jpg

Egyértelműen beazonosítható amúgy az a trend, hogy az új, nagy médiaérdeklődéssel övezett streaming szolgáltatások indulása rendre kedvezett a Spotify-nak. Így volt ez anno az iTunes Radio, most tavasszal a TIDAL és persze az Apple Music esetében is. Érthető módon, az utóbbi esetében érvényesült a legnagyobb felhajtó hatás..

Az Apple Music persze nem csupán az amerikai piacokon indult el ( ez az egyik legfontosabb célja az Apple-nek..).

Ha viszont globálisan és mindkét legfontosabb platformot nézzük, akkor még erőteljesebb a svéd cég nyeresége és ami talán még érdekesebb, teljesen eltérő utat járt be az Andorid illetve iOS platformok esetében.

Amint az a fenti ábrán látható, Android platformon, a Google Play store-ban, 2014 ősze óta folyamatosan romlottak a Spotify alkalmazások helyezései a helyi áruházakban,egészen ez év tavaszáig, amióta kisebb megszakításokkal töretlenül törtek felfelé a helyezéseik a Spotify alkalmazásoknak a világ Google áruházaiban, hogy aztán az Apple Music megjelenése után csökkenni kezdjenek…

spotifyapp_ww.jpg

Az iOS és az iTunes store esetében tavaly október és december között az Androiddal szinte teljesen ellentétes trendek zajlottak le, jelentősebb hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel, de alapvetően egy emelkedő trend mentén, amely trend a csúcspontját pont az Apple Music bejelentése majd megjelenése kapcsán érte el.

Mit jelent mindet összességében? Leginkább azt, hogy egyelőre, a jelek szerint az Apple Music nem a Spotify-tól vesz el előfizetőket, hanem a streaming, mint zenefogyasztási típus népszerűségélt növelte, növeli, különösen az Apple saját platformján. Ez pedig fundamentálisan mindenkinek jó. Jó az Apple-nek, jó a Spotify-nak és a jó a zeneiparnak. Igaz ugyanakkor, hogy ez a népszerűség növekedés, egyelőre a nem fizető felhasználók számát hízlalja, függetlenül a szolgáltatótól…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr467616518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.