Nem véletlenül késik a Youtube streaming szolgáltatása

2015. július 25. - Pléh Dániel

A világ zeneipara a 2015-ös év kapcsán két szolgáltatás indulását várta, tűkön ülve. Az Apple Beats Music alapjaira épített streaming szolgáltatását illetve a Youtube, Youtube Music Key névre keresztelt audio és video streaming szolgáltatását.

Az Apple szolgáltatása június végén mintegy 100 országban elindult, a Youtube esetében ugyanakkor ismét, és immár sokadszor is késésről számolhatunk be. Mivel a szoláltatás publikus béta verzióban elérhető, és a Youtube technológiai értelemben már több, mint egy éve készen állt a szolgáltatás indítására, sőt a kiadókkal is megállapodott a feltételekről ( egy-két kivételt leszámítva) a késedelem mögött egyre inkább üzleti, stratégiai okok sejlenek fel.

youtube-music-key.jpg

A legfrissebb hírek szerint a késlekedés( nem késedelem) oka, hogy a Google és a Youtube egy lényegesen nagyobb volumenű projektbe vágott bele, melyet jövő év elején indítana el. Azt már tavasz óta tudjuk, hogy a Youtube legfontosabb partnereinek ,videófeltöltőinek levelet küldött, melyben az előfizetéses szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéses feltételek módosításáról tájékoztatta őket.

Mit tud majd az előfizetés alapú Youtube

Az előfizetés alapú youtube-nak legyen szó audio vagy videó tartalmakról alapvetően három ismertető jele lesz: Egyrészt hirdetésmentes lesz, azaz a videók előtt, alatt nem találkoznak majd hirdetésekkel az előfizetők. Másodsorban lehetővé teszti majd a videók internet kapcsolat nélküli megtekintését is ( ez az, amit a zenei streaming szolgáltatások már régóta kínálnak) Harmadrészt pedig lehetővé teszi a prémium nézők számára, hogy videókat nézzenek és mentesenek el, miközben más alkalmazások is futnak mobil eszközükön.

A projekt pedig nem más ,mint egy előfizetés alapon működő, előfizetés alapú szolgáltatás! A cél nem kevesebb, minthogy a Youtube egyszerre vegye rá, a legfontosabb sztárjait plusz a Tv csatornákat, hogy tegyék elérhetővé tartalmaikat az előfizetéses, reklámmentes szolgáltatás berkein belül is.

A Google persze nem csupán kér, hanem fenyegetőzik is, különösen a szolgáltatás ötlettel szemben egyelőre még hezitáló nagy TV társaságok- Fox, NBC és a CBS- esetében. Nem kevesebbel, minthogy a prémium szolgáltatáshoz nem csatlakozó nagy tartalomszolgáltatók tartalmai a hirdetés alapú ( azaz lényegében a mai ismert) Youtube szolgáltatásban sem jelenhetnek majd meg.

A vetélytársakhoz, így a Netflixhez vagy éppen az Amazon Prime Video-hoz hasonlóan a Google is tervez saját gyártású tartalmakkal, illetve saját gyártású show műsorokkal is, éves szinten 20 körül nagyságrendben, egészen kis költségvetésűtől kezdve a komoly 5 millió dollár költségvetésű sorozatokig.

A zenei videók, mint a legnépszerűbb tartalom a Youtube-on logikus lenne, hogyha ugyancsak a szolgáltatás részét képeznék. Ez ugyanakkor azt is jelentheti, hogy az amúgy már tesztelés alatt álló, eredetileg önálló szolgáltatásként elindítani tervezett Youtube Music Key nem önálló szolgáltatásként, hanem a Youtube előfizetéses ajánlatának egyik részeként jelenik majd meg a piacon.

Mindezt nem csak a közös promóció és az üzleti érdek kívánhatja meg, hanem az utóbbi időben a streaming szolgáltatások által vett irány is. Az Apple az Apple Music-ban kínál zenei videókat, a Spotify maga is sokkal inkább egy szórakoztató központ szeretne immár lenni, nem csupán egy streaming szolgáltatás. Ebben a környezetben pedig a Youtube Music Key integrációja a Youtube előfizetéses szolgáltatásba teljesen logikus lépés lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr677645612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.