A digitális zene Tindere

2015. július 26. - Pléh Dániel

Jimmy Iovine az Apple Music bemutatásakor mondta ki az on-demand rádió illetve streaming szolgáltatások jelenlegi legfontosabb kihívását: „A szolgáltatások használói számára egyelten dolog számít: az a szám legyen a következő, amit szeretnének. A következő szám nem lehet unalmas, nem üthet nagyon el az ízlésüktől, de mégis kellően figyelemre felhívónak és érdekesnek kell lennie”

Napjainkra ugyanis a zenemegismerés lett a digitális zene központi témája és feladata. A különböző digitális zenei szolgáltatások különbözőképpen próbálják kiaknázni lényegében végtelen zenei adatbázisukat, illetve egyre újabb és újabb szolgáltatások próbálnak más és más, jobb, rosszabb megoldásokat nyújtani új zenék megismerésére.

the-best-song.jpg

A The best song névre hallgató francia startup egy más területen már bevált megoldást alkalmaz. A szolgáltatás lényege, hogy előre létrehozott listák, stílusok vagy véletlenszerű módon mutat 30 másodperces mintákat zeneszámokból, melyeket aztán a Tinderhez hasonlóan kedvelhetünk vagy nem kedvelhetünk.

A lájkolt dalok azonnal bekerülnek személyes lejátszási listánkba és azonnal importálhatóak a legtöbb streaming szolgáltatásba. Mindezen felül, amit lájkolunk az megosztható a fontosabb közösségi oldalakon, illetve barátaink is meghívhatóak, hogy az általuk lájkolt dalokat és személyes playlistjeiket is láthassuk, belehallgathassunk.

A francia startup megközelítése két szempontból is érdekes és figyelemre méltó. Egyrészt nagyon ügyesen ismerte fel azt, hogy a zenemegismeréshez nem feltétlenül van szükség teljes hosszúságú dalokra. Ezt kihasználva pedig a francia startup-nak nem kellett a nagy kiadókkal hosszú és bonyolult tárgyalásokba bocsátkoznia, de ami talán még fontosabb nem kellett és kell a kiadók részére lejátszásonként díjat fizetnie.

Hogy ,működhet-e a Tinder modell a zeneiparban is? Abszolút elképzelhető, a feladat és a megmászandó hegy sokkal inkább az ismertség megteremtése. Hiába ugyanis a sok tekintetben egyedi megoldás, az ismertség és az üzleti modell még kialakítandó! Sokszor ezek pedig nehezebb feladat elé állítanak minden zenei vállalkozást, mint valami egyedivel előrukkolni…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr247646466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.