Máris 10 millió felhasználónál az Apple Music

2015. augusztus 08. - Pléh Dániel

 Immáron több,mint egy hónapja elindult reménybeli világhódító útjára az Apple zenei szolgáltatáscsomagja, az Apple Music. A zeneipar minden szegmensében ülők nagy érdeklődéssel várták az első adatokat a szolgáltatásról, annak ellenére, hogy az első adatok sok tekintetben félrevezetőek lehetnek majd, hiszen egy hatalmas és méltán híres, a zeneipart és a zenei fogyasztásunkat egyszer már alapjaiban átalakító cég 3 hónapig ingyen tesztidőszakkal csábít mindenkit arra, hogy kipróbálja, hogyan képzeli el az Apple a zenemegismerést és a streaminget.

apple-music-6.jpg

A várva várt pillanat most eljött, hiszen Eddie Cue, az Apple tartalmi vezetője a USA TODAY-nak adott interjújában bejelentette, hogy az első 5 hét alatt összesen mintegy 11 millióan kezdtél el használni a szolgáltatást, és a 11 millióból 2 millióan a családi csomagot választották. Kevésbé hivatalos értesülések szerint ugyanakkor a már most prémiumra váltók aránya pár százezer fő, ami felettébb kevésnek tűnik

De nézzük meg kicsit mélyebben, mit is jelent ez a 11 millió felhasználó? Mindenekelőtt azt, hogy az Apple Music alig 1 hónappal az indulása után a teljes felhasználószám alapján a harmadik , legrosszabb esetben a negyedik legnagyobb streaming szolgáltatás, és a zenei szolgáltatások ( amibe beleszámolandó a Soundcloud, a Pandora és a Youtube is) között is a TOP 5 ajtaján kopogtat. Persze a 11 millió Apple music felhasználószám máshonnan is megközelíthető. Az iOS legújabb frissítését letöltő, az összes iPhone tulajdonos 38%-át kitevő tömeghez képest már jóval kisebbnek mondható.

apple_music_trial.jpg

Az Apple roppant okosan használja azt az eszközt, ami ellen legjobban harcolt, ez pedig az ingyenesség. A 11 millió eleddig az Apple Music-ot kihasználó felhasználó ugyanis az ingyenesség miatt volt ilyen bátor, az Apple pedig csapdát ( a számlázás miatt a 11 millió jelenlegi feliratkozott közel fele egy számlát biztosan fog kapni az Apple-től )állított nekik azzal, hogy a leiratkozás már jóval nehezebb lesz!

A nehéz leiratkozás, no meg a MTV Video Music Awards-hoz időzített masszív reklámkampány persze feltételezhetően majd tovább löki az Apple Music használók számát! Hogy meddig? Az 5 hét alatti 11 millió napi 315 ezer új feliratkozót, a szolgáltatást kipróbálót jelent. Ez a szám feltételezhetően csökkenni fog, nagyjából a felére, azaz napi 150-170 ezerre. Ha ezt vesszük alapul, akkor az év végig havi szinten mintegy 5-5.2 millió új felhasználót/ kipróbálót, év évégig pedig összesen 40-41 millió az Apple Music-ot valaha kipróbált emberről beszélhetünk majd. Amennyiben pedig a szolgáltatás képes lesz a Spotify konverziós adatit produkálni, úgy az év végére megközelítheti majd a 9 milliót a prémium Apple Music előfizetők száma.

Ez pedig nem kevesebbet jelent, hogy az Apple Music, minden gondja ellenére az végére a második legnagyobb streaming szolgáltató lehet, repülőrajtot véve, azonnal megelőzve a Deezer-t, a Rhapsody-t, az Rdio-t, a Google-t, a Tidal-t és a többi kisebb szereplőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr347664362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.