Letarolhatja a kínai zenei piacot az Alibaba

2015. augusztus 17. - Pléh Dániel

Amikor a világ zeneiparáról beszélünk, akkor az esetek túlnyomó többségében a világ legfontosabb, maximum 10 országot magában foglaló zenei piacairól szoktunk beszélni . A streaming szolgáltatások sok tekintetben kétségbeesett terjeszkedése illetve a mobil penetráció világszinten egyenetlen növekedése ugyanakkor megmutatta, hogy a világ jövőbeni zenei térképe sok tekintetben más lehet majd.

Ezen az új zenei térképen pedig az olyan nagy népességű országok, mint India, Kína vagy éppen Brazília kiemelt pontok lesznek majd!

Kína, mint a világ legnépesebb országa, természetesen a digitális zenei szolgáltatások számára is ideális terep. Piackutatási információk alapján már most is mintegy 470 millió kínai hallgat zenét online. Persze a legális piac még fejletlen, 2014-ben mindösszesen 91 millió dollárt tett ki, mivel az illegális letöltő oldalak szerepe igen jelentős( egyelőre még) a hatalmas kínai piacon.

Azon a hatalmas kínai piacon, ahol jelenleg egyetlen jelentős nemzetközi streaming szolgáltató sincsen jelen. Sem a Spotify, sem a hosszú időn át merész nemzetközi terjeszkedés folytató Deezer, sem a 100 országban elinduló Apple Music.

alibaba.jpg

Lehet azonban, hogy már lehetőségük sem lesz erre, ugyanis a piacon amúgy otthonosan mozgó Alibababa zenei üzletág indítását jelentett be!

Az Alibaba zenei üzletágát Gao Xiaosong zeneszerző valamint Song Ke a kínai Warner Music korábbi vezetője vezeti majd. Az üzletág egyik első lépéseként bejelentette ,hogy egyesíti két, eddig különálló zenei entitását,(a Tianian-t és a Xiami-t), melyek a jövőben egy alkalmazásban kapnak majd helyet. A Xiami integrálva van az ugyancsak az Alibaba által tulajdonolt e-commerce óriásba, a Taobao-ba, ahol a felhasználók a My Music fülről érhetik el a Xiami-t és az abban tárolt zenéiket.

xiami.gif

Az Alibaba-nak minden esélye megvan, hogy az egyesített alkalmazásokkal dominálja majd a világ legnépesebb országának zenei szolgáltatás piacát, hiszen az alapvetően, jelenleg még ingyenes és hirdetések által szponzorált Xiami rendelkezik minden olyan funkcióval- felhasználói profilok, zenék megosztási lehetősége, zenei adatbázisban való kereshetőség, ajánlások- amelyek egy jól működő streaming szolgáltatáshoz szükségesek.

Ugyan jelenleg az Alibaba csupán a BMG-vel rendelkezik kiadói megállapodással, a nagyon erős és népszerű lokális tartalmak révén akár további nagy kiadói megállapodások nélkül is meghatározó szereplő lehet. Meghatározó szereplő a kínai piacon pedig más léptékkel bír,mint akár globálisan is. A hatalmas kínai piacon ugyanis viszonylag alacsonyabb piaci eléréssel is több tízmilliós felhasználói bázis építhető ki, ami azonnal világszinten vezető szolgáltatóvá teheti az Alibaba-t.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr477660060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.