Átnevezett streaming szolgáltatással támad a HP

2015. október 12. - Pléh Dániel

A digitális zene, különösen az elmúlt években egyre inkább nagy cégek, hadrware gyártók, mobil cégek küzdőterévé kezd válni. Vannak akik sikeresebbek, vannak akik minden erőfeszítés ellenére kevésbé sikeresek és vannak, akik kicsit mintha kötelességből lennének jelen.

Ez utóbbi cégek listáját erősíti a HP is, amely ( sokak meglepetésére) 2010- óta maga is jelen van a streaming piacon. Az eleinte Musicstation, majd HP Connected Music névre hallgató szolgáltatás a HP bizonyos termékeire előre telepítve volt, és nem titkolt célja az folt vele a HP-nak, hogy egyrészt értékesebbé tegye a PC piac hanyatlása miatt csökkenő PC termékeit és vonzóbb átegye azokat a fiatalabbak számára is.

hplounge.png

Az eltelt 5 év alapján ez utóbbira egyértelmű a válasz, nem sikerült válaszolni az Apple által támasztott kihívásra. Ettől még a HP zenei szolgáltatása működött és működik és pont most váltott nevet és folytatja HP Lounge néven.

A névváltás egyben koncepcióváltást is jelent sok tekintetben. A HP Lounge elődjével szemben sokkal inkább fókuszál a rádió jellegű tartalmakra illetve a tartalomajánlásra. Mindemellett exkluzív tartalmak, koncertejegyek is részé képezik a megújul szolgáltatásnak.

A streaming szolgáltatás a Európában, 22 országban az új HP eszközt vásárlók számára ingyenes és korlátlan lesz az első évben, a második évtől kezdve pedig évi 3.2 fontba kerül majd. A korábban vásárolt HP eszközök tulajdonosai pedig a Microsoft Store-ból tölthetik majd le.

Mégis a stremaing piac vezetőinek nem kell tartaniuk attól, hogy a HP lounge komoly vetélytársuk lenne. Egyrészt mivel a szolgáltatás továbbra is csak a Universal Music  tartalmaira épít, ami ma, amikor szinte minden komolyabb streaming szolgáltatás 25-30 millió dalból álló katalógusokat kínál, egy csak egy kiadóra fókuszáló katalógussal nem lehet érdemben versenyre kelni ezekkel a szolgáltatásokkal. Másodsorban pedig azzal, hogy a HP Lounge zárt, azaz csak HP eszköz tulajdonosok számára lesz elérhető, egyfajta prémium termékként. Ezzel a stratégiával pedig biztosan nem lehet majd előfizetők milliót bevonzani…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr27951536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.