Minden info a Youtube új streaming szolgáltatásáról

2015. október 24. - Pléh Dániel

2 évnyi várakozás, egy évnyi tesztelés után most már tény és valóság: Ugyan a Youtube Music Pass és a Youtube Music key nem indult és soha nem is fog elindulni , helyette azonban a videómegosztó egyből két szolgáltatással lép piacra!

youtube_wall.jpg

A Youtube Music a zenekedvelők érdeklődésére tarthat majd számot, hiszen segítségével lehetőség lesz a hirdetések nélküli zene hallgatásra, akár videók nélkül is audio only üzemmódban, a videók lementésére, offline használatra illetve arra is, hogy a zenéket, más alkalmazás használata mellett, amolyan background üzemmódban hallgassuk.

Maga a Youtube Music külön alkalmazásként is megjelenik majd, azonban az ingyenes verziójában az alkalmazásnak   hirdetések is megjelennek majd, illetve a fenti kényelmi funkciók, túlnyomó többsége csak a prémium előfizetők számára lesznek elérhetőek.

youtube-music.jpg

Az alkalmazás központjában a zenemegismerés áll majd, azaz ha egy dalra keresünk, akkor a dal lejátszásával egy playlist is elindul, amelyben a dal és hozzá hasonló dalokat találunk majd. Minden dalnál megjelenik majd egy love gomb is amelynek lenyomásával módosíthatjuk majd a listában szereplő és később lejátszandó dalokat!

Maga a Youtube Music alkalmazás az egyik legjobban sikerült Google alkalmazás! Ha vetünk egy pillantást a The Verge lenti bemutató videójára látható, hogy a Youtube fejlesztő gárdája mennyire jó megközelítés választott.

 

A Youtube Music alkalmazás nagyon leegyszerűsítve egy megegezik a Youtube videó alkalmazással, csak zenei tartalmakra szűkítve, zenei tartalom fogyasztásra optimalizálva.  Az alkalmazása tökéletesen szolgálja azt a célt, ami a Youtube Music fő célja: egy szintre emelje a már piacon jelenlevő streaming alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal.

A Youtube Music szorosan integrálva lesz a Youtube másik bejelentetett szolgáltatásával, a Youtube Red-el. A Youtube Red maga a prémium szolgáltatás, ami ellentétben a Youtube Music-kal, nem csupán zenei tartalmakra fókuszál, hanem minden a Youtube-in megtalálható tartalomra. Ami ajánl az egyetlen ámde fontos dolog: a hirdetésektől való megszabadulás lehetősége illetve addicionális kényelmi funkciók mint például a Youtube Music esetében már említett offline playback. iOS tulajdonosok számára 13 dollár ( azaz a Google és a Youtube nem vállalja át a az Apple 30%-os részesedését az alkalmazás árából) egyéb operációs rendszereket futtató telefontulajdonosok számára 10 dollár lesz havonta.

youtube_red_brandmark.jpg

Amit viszont eddig nem tudtunk, az az, hogy a Youtube Red előfizetők elérhetnek majd olyan exkluzív tartalmakat, melyeket a hirdetésekkel szponzorált verziót használók nem. A 2016 elejétől elérhető, Red Original Series névre hallgató válogatás alapvetően ismert, komoly közösséggel rendelkező Youtube tartalmakból áll majd, és egyértelműen a Netflix-et veszi vele célba a vezető videómegosztó, azonban nem a Netflix saját fegyverével, hanem saját eszköztárával. A saját eszköztár pedig nem mást jelent, minthogy sokkal inkább én-központú, reality jellegű inkább rövidebb, mint hosszabb videó tartalmakat kínál majd a Red Original series.

A Youtube tehát egyszerre két területen is támadásba lendült. A Youtube Music révén a streaming piacon lehet pillanatok alatt meghatározó szereplő, és vághat az Apple Music elé, és lehet a Spotify nagyon komoly kihívója. A Youtube Red pedig a saját gyártású tartalmak révén a Netflix vetélytársa lehet hamarosan…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr848010663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.