Dedikált zenei poszt típus a Facebookon

2015. november 15. - Pléh Dániel

Az olyan hatalmas méretű közösségi oldalak, mint a Facebook vagy a Twitter mindig is alapvető fontosságú szerepet töltöttek be a zenei tartalmak terjedésében, megosztásában. Pontosan ebből fakadóan régóta téma, hogy a Twitter vagy a Facebook mikor lép, léphet be a zeneiparba, igazán komolyan.

facebook-music-stories.png

Mert kevésbé komolyan mindkét közösségi oldal megtette már korábban. A Facebook,Mark Zuckerberg korábban megfogalmazott forradalmi elképzelései ellenére a jelek szerint nem igazán akart és akar. Sokkal inkább egyfajta prémium forgalomterelő szerepet töltött be. A Facebook zenei platform pontosan emiatt, a kezdeti sikereik ellenére nem is hozta el azt a sikert amit a Facebook és a partner zenei szolgáltatók reméltek.

Ez a hibát aztán évek múltán, csak idén sikerült helyre hozni, a Twitteren az úgy nevezett audio kártyák segítségével, amelyek lehetővé teszik, hogy zenei tartalmakat beágyazását és lejátszását a népszerű közösségi felületen. Az új funkció a zenehallgatás élményét helyben kínálja a felhasználók számára, azaz nem kell a streamingszolgáltatók oldalaira elnavigálniuk azért, hogy a valaki által behivatkozott zenét meghallgathassák.

Az utóbbi időben egyre aktívabb zeneipari szerepet vállaló Facebook , amely mellesleg egyre gyakrabban vesz ét termékötleteket, funkciókat a Twittertől, a napokban jelent meg hasonló megoldásával, a Music Stories névre hallgató funkcióval.

We’re introducing “Music Stories” today to enable better music discovery and sharing on Facebook. The new post format allows people to listen to previews on Facebook from Apple Music and Spotify. You can read more about it on Facebook for Media: http://media.fb.com/blog

Posted by Music on Facebook on Thursday, 5 November 2015

 

A Music Stories lényege, hogy a Spotify illetve Apple Music tartalmak esetében azokból 30 másodperces részletek, a Facebook elhagyása nélkül lesznek meghallgathatóak. Az új típusú posztok roppant egyszerűen létrehozhatóak lesznek: a két szolgáltatás valamelyikből származó linkek esetében azokat a szövegbeviteli mezőbe bemásolva automatikusan az új poszt típus formátumában jelenik majd meg.

Az új megoldás nagyon sok tartalomfogyasztási szokásra választ ad – dgxre többen használnak ugyanis streaming szolgáltatásokat, melyek esetében a tartalmak megosztása Facebookon nem nyújtott, nyújthatott teljeskörű élményt. Mindez az új fajta poszt típus bevezetésével megváltozik, méghogy nem is teljesen, hiszen csak dal részletek lesznek meghallgathatóak ( ha van élő előfizetésünk a két szolgáltatásban, akkor azonban a teljes dalok)

A Facebook az új post típus megjelenésével tovább halad azon az úton, amelynek célja, hogy a hírfolyam egyre értékesebb, jobb tartalmakat nyújtson, és egyre inkább a Facebook oldalain belül tartsa a látogatókat. A Music Stories bevezetésének az igazi célja, ugyanakkor messze nem (csak) ez. A fejlesztés és az új pszt típus nagy vesztese ugyanis egyértelműen a Youtube. Eddig ugyanis ugyan kényelmetlen volt, de annak érdekében, hogy meglehessen hallgatni a dalokat, amiket meg kívántunk osztani a világgal, legtöbbünk a Youtube-ról linkelte be őket, mivel a Youtube beágyazások lejátszhatóak voltak a Facebook hírfolyamban. Ez mostantól megváltozik és az persze nem a véletlen műve, hogy pont akkor változik meg, amikor a Facebook és a Youtube harca a videók kapcsán egyre kiélezettebb..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr158056260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.