A Disney is megérkezett a zeneiparba

2015. november 20. - Pléh Dániel

Napjainkban a zeneipart és a digitális zenei szolgáltatásokat a mainstream streaming szolgáltatások uralják,a zeneipar közép illetve hosszú távú kilátásai ugyanakkor még messze nem tekinthetőek lefutottnak, sok a kérdőjel. A jövőben ugyanakkor a szolgáltatások és a bevételek terén is fundamentális átalakulás várható. Ennek az átalakulásnak az egyik kulcsszereplője és feltételezetőn nyertese a Disney lesz.

Hogy mindezt nem véletlenül állítjuk, annak legfrissebb jele, hogy az amúgy a filmiparból ismert Disney streaming szolgáltatás indítva immáron zeneipari szereplő is lesz.

disneylife.jpg

A Disney Life névre hallgató szolgáltatás esetében a fő hangsúly természetesen továbbra is a filmeken, gyerektartalmakon lesz, de emellett zenei és könyv tartalom is elérhető lesz a szolgáltatás berkein belül, előfizetéses alapon, azaz lényegében a Disney nem mást tesz, minthogy elérést ad saját tartalmaihoz közvetlenül, nem közvetítőkön keresztül. Az előfizetési díj havi 10 font lesz, ennek ellenében pedig korlátlan számú filmet nézhetünk, zenét hallgathatunk majd meg.

A Disney alapvetően karakter alapú megközelítést alkalmaz majd, azaz a híres és ismert márkáihoz - Toy Story, Oroszlánkirály, Dzsungel könyve – kapcsolódó tartalmakat tesz majd elérhető könnyen elérhetően, egy helyről.

A szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült királyságban lesz elérhető, és különleges módon előbb indul majd el európai terjeszkedésre, ( Olaszország, Franciaország, Németország felé)mint az Egyesült Államok irányába.

A szolgáltatás indítása abszolút beleillik a Disney hosszútávú stratégájába, amely arra épül, hogy hogyan, milyen irányba változnak majd tartalomfogyasztási szokásaink. A zenekedvelők a jövőben egyre kevesebb klasszikus értelemben vett zenei tartalmat fognak fogyasztani, a fiatalok körében pedig a zene és a zenei tartalmak egyenlővé váltak az ingyenességgel. Pontosan ezért a Disney, amely szépen csendben szoktatja hozzá celebritásaihoz a gyerekeket, majd a kamaszokat és a fiatal felnőtteket, ingyenes tartalmakon keresztül. Azok, akik Selena Gomez-en vagy Myle Cyruso-on nőttek fel, sokkal nagyobb eséllyel vásárolnak majd felnőttként a prémium tartalmaikból. Így, a 21.századi versenyben, ahol márkákat kell felépíteni, nem tartalmakat terjeszteni a Disney és a hozzá hasonló hatalmas médiavállalkozások könnyen átvehetik majd a tradicionális zenei kiadók helyét.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr708010671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.