A világ legnagyobb streaming szolgátatója lehet a Baidu?

2015. december 18. - Pléh Dániel

Az, hogy a kínai zenei piac kapcsán mennyire más léptékekről beszélhetünk, már az Alibaba zenei tervei kapcsán szembesülhettünk. Piackutatási információk alapján már most is mintegy 470 millió kínai hallgat zenét online, igaz a legális szolgáltatások bevételei mindösszesen 91 millió dollárt tettek ki.

baidu_redesign.jpg

A kínai piac méretéről és a benne rejlő lehetőségekről erősebben a Baidu Music bejelentése tett tanúbizonyságot. A hatalmas , magát 150 millió előfizetőjével a világ legnagyobb streaming szolgáltatásának tartó cég ugyanis bejelentette, hogy egyesül a Taihe Entertainment Group-al, amely Kína két legjelentősebb lemezkiaódját, a Taihe Rye Music (TR Music) valamint Ocean Butterflies nevű kiadót takarja.

A Baidu kanyargós története

A Baidu maga messze nem a tartalomiparból ismert név, hanem, sokkal inkább,mint a Google  legjelentősebb vetélytársa, elsősorban persze Kínában. Másodsorban pedig a lemezkiadók és a különböző nemzetközi jogvédő szervezetek egyik ádáz ellensége, azáltal, hogy keresési találataiban hosszú ideig az illegális forrásokra mutató ,linkeket is megjelenítette.

A Baidu szerepe különösen fontos volt a Kínai zeneipar legalizálásban,hiszen az ottani piacot magabiztosan uralta, a Google-t messze megelőzve. A keresőszolgáltatások illegális tartalmak találati listákban való megjelenítése pedig minden keresőszolgáltatás esetében a lemezipar egyik legfontosabb kérdése volt éveken át.

A Baidu esetében mindez egyszerre volt a pereskedés elleni védelme, illetve egy új területre való belépés, azáltal, hogy a legális találatok esetében a tartalom hirdetések által finanszírozott, a kiadók pedig egy minimum összeget mindenképpen megkapnak, afelett pedig osztoznak a Baidu-val a hirdetési bevételeken.

A Baidu azóta kifejlesztett saját prémium szekcióját is, ahol havi mintegy 1.6 dollárnak megfelelő összegért hirdetésmentességet valamint jobb hangminőséget garantál az előfizetők számára.

 

Önmagában egy vezetői streaming szolgáltató és egy kiadó együttműködése fundamentálisan alakíthatja majd át a távol-keleti ország zenei piacát, exkluzív tartalmak, promóciók és egyéb együttműködések révén.

A tranzakció- amely talán leginkább a Warner Music-Deezer tranzakcióhoz hasonlítható- nem is elsősorban a kínai piacok felé kacsingató Apple Music elleni védekezés, sokkal inkább az egyre erősödő kínai legális szolgáltatók közötti versenyben való pozíciói megszilárdításának tervét jelezheti.

A verseny márpedig valóban egyre erősödik, a világ többi streaming szolgáltatójához képest döbbenetes tempóban és mértékkel. A kínai zenei piacok éves szinten 30%-al növekszenek és tavaly már elérték a 2.1 milliárd dollárt. Ezen a piacon pedig a nagy kínai médiacégek, mint az Alibaba , a Baidu vagy éppen Xiaomi ugyanúgy, mint a Spotify, vagy az Apple Music a végleges tartalomért harcolnak. Más kérdés, hogy egyre inkább úgy tűnik, aki Kínában megszerzi a legnépszerűbb szolgáltatás címét, az hossz ú időre a világ legjelentősebb streaming szolgáltatója lehet. Akár tetszik ez a nyugati vetélytársaiknak, akár nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr58137810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.