A digitális zene Netflixe lehet az Apple

2016. január 04. - Pléh Dániel

2015 nagyon sok mindenről szólt a digitális zenében, többek között az (sztár)előadók megnövekedett szerepéről. A sort a TIDAL indította, de az igazán nagy hal ezen a téren ( is) az Apple. Az Apple új zenei koncepciójának egyik pillére ugyanis egy olyan, modern kiadó, amely egyszerre ötvözi az exkluzív megjelenéseket, a koncertekkel, a jegyekkel. Ez a koncepció magában az Apple idén bemutatott streaming zenei szolgáltatásában is tükröződött.

Nyáron, albumbemutató során több előadó is a színpadon megjelenve áll az Apple mögé, azóta azonban érdemi esemény nem, történt ezen a téren, egészen karácsonyig. Karácsonyra viszont az Apple ledobta az atombombát vetélytársaira ezen a területen.

applemusic_taylorswift.jpg

A lista első helyén az a Taylor Swift áll, akinek a kiadója már amúgy sem mondható éppen Apple ellenségnek. A december közepén bejelentett együttműködés keretében Swift kisasszony koncertturnéját bemutató, The 1989 World Tour LIVE névre hallgató koncertfilm kizárólag az Apple Music-on, az Apple Music előfizetők számára elérhető.

 

Az exkluzív tartalom nem az első az Apple és az énekesnő együttműködésében, hiszen ősszel már a Taylor Swift audio tartalmak is exkluzív az Apple szolgáltatásában jelentek meg, és bár sem az Apple, sem Spotify menedzsmentje nem tett róla említést, feltételezhető, hogy már magának a filmnek az elkészítéséhez is hozzájárul az Apple.

A három csapás közül a másodikat a Coldplay jelentette, amelynek új albuma a Head Full Of Dreams ugyan nem kapott exkluzivitást az Apple Music esetében, ellenben a Spotify-on nem volt elérhető az album megjelenése után..

 

Végül, de nem utolsó sorban Teljesen más területen, de ugyancsak kulcsfontosságú exkluzivitást csípett meg az Apple azzal, hogy a streaming szolgáltatásokkal haragban álló Ministry of Sound saját kiadványai, minden nagyobb hírverés nélkül lekezdtek megjelenni exkluzívan az Apple Music kínálatában.

Nem a teljes repertoár, nem a válogatás albumok, de egy olyan kiadótól, aki hosszú ideig a streaming szolgáltatásokat eleve negligálta és az egyedi letöltésekre fókuszált, majd pedig a közelmúltban saját szolgáltatást indított, már ez sem kis lépés. Ismerve az Apple eltökéltségét a korábban nem működő dolgok helyrehozatalára, nem lenne meglepő, hogyha a válogatás tartalmakra pont az Apple Music próbálna majd megoldást találni.

Ez a három lépés, különös tekintettel az első, Taylor Swifftel való együttműködés nagyon erősen kirajzolja, hogy az Apple mis is szeretne lenni a zeneiparban. Messze nem csupán egy szolgáltató, mint a Spotify például.

Az Apple reklámokra messzemenőkig hasonlító( amúgy Beats 1 logóval ellátott) Taylor Swift koncert promó videó, a sok-sok sztár fellépő, mind-mind egy Apple termékre utal. Érdekes módon a Coldplay decemberben megjelent albumának első slágeréhez tartozó videóklip is az Apple professzionalizmusát idézte, hogy aztán az Egyesült Királyságban és a tengerentúli a Beats Radio reklámjává avanzsáljon..

Az Apple tehát egyértelműen, érezhetően és láthatóan komolyan gondolja, hogy messze nem csupán egy digitális zenei szolgáltató lesz. Ami azonban külön érdekesség, hogy magát messze nem csupán, már mint, egy 21.századi lemezkiadó képzeli el. Sokkal inkább,mint egy olyan vállalkozás ( itt persze az Apple Musicról beszélünk!) amely a digitális zene Netflix-e lehet, saját gyártású tartalmakkal, komplett és nagy méretű zenei adatbázissal, de messze nem csupán audio tartalmakra fókuszálva . (amely párhuzam ellen persze nyilván minden Apple alkalmazott tiltakozna)

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr828173210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.