Saját előfizetéses szolgáltatást indít a legnagyobb előadói platform

2016. január 07. - Pléh Dániel

A streaming szolgáltatásokkal szembeni egyik legtöbbet és leghangosabban szajkózott érv, hogy asz előadók nem kapják meg az elhangzott dalok után a nekik járó összeget illetve keveset kapnak. ( A klasszikus sokszor felhozott példa, hogy ma, ha valaki egy streaming szolgáltatásban egy hónapban csak egy adott előadó zenéit hallgatja. Akkor az előfizetési díj 70%-a az előadóhoz kellene hogy kerüljön. A gyakorlatban ellenben csak bonyolult képlet alapján, a lejátszások alapján részesülhet a bevételből ) Arról, hogy hol is lehet a pénz, már korábban írtunk, de ettől persze még a probléma nem oldódik meg…

bandcamp-website.png

A megoldást az olyan platformok jelenthetik, mint például a Bandcamp, amely közvetlen ( azaz disztribútorok nélküli) kapcsolatot biztosít a független előadók és rajongóik között. A platform népszerűségét mutatja, hogy tavaszi adatok alapján 2008-as indulása óta 92 millió eurót (100 millió USD) fizetett ki a náluk regisztrált művészeknek.

Annak érdekében, hogy a streaming szolgáltatások esetében is egyértelmű alternatívát tudjon nyújtani, a Bandcamp decemberben saját előfizetéses platformot indított. Maga a platform a már létező Bandcamp ökoszisztémába integrálódik be, így az előadói profil tulajdonosok könnyen integrálhatják majd saját egyéb tartalmaik közé. Illetve maga a szolgáltatás egyből, a profilok fejlécéből leérhető lesz.

A Bandcamp-re mindig is jellemző volt, hogy a lehető legtöbb és legnagyobb szabadságot adta az előadóknak, így van ez a streaming platformmal is, amelyet a profil tulajdonosok annak neveznek, aminek szeretnének és amelyről úgy gondolják, az a legtöbb rajongót érdekelheti.

bandcamp_streaming.png

Ami a pénzügyeket illeti a Bandcamp a bevételek 15%-át plusz 2.9% adminisztrációs költséget vesz le. Amennyiben azonban az előző év forgalom meghaladta az 5000 amerikai dollárt, úgy csupán 10%-ot kel „leadózni” a Bandcamp részére.

Önmagában persze a Bandcamp ( sem) garantál meggazdagodást az előadók számára. A Bandcamp egy eszköztár, amelynek segítségével a különböző elköteleződöttségű rajongók számára más és más szolgáltatásokat lehet nyújtani. A legkevésbé elkötelezett rajongók, akik csak hallgatják a tartalmakat, náluk elkötelezettebbek azok, akik vásárolnak a tartalmakból , náluk is fontosabbak azok, akik koncertekre is járnak, a piramis csúcsán pedig az ajándéktárgyakat vásárlók illetve az exkluzív tartalmakért fizetni hajlandó rajongók állnak.

A Bandcamp ékes példája annak, hogy nem a szolgáltatókkal van a fő probléma, hanem sokkal inkább az értékesítési lánc hosszúságával és a rajta csüngő szereplők számával. Z előfizetéses platformmal kiegészült Bandcamp pedig az Apple illetve a többi, előadói platformot tervező szolgáltató számára is jó példa lehetne, hogyan is kell megvalósítani az ideális művész- rajongó kapcsolatot..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr167856300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.