Válaszút előtt aTIDAL

2016. március 09. - Pléh Dániel

Tavasszal, amikor hatalmas média érdeklődés mellett elindult Jay-z frissen vásárolt streaming szolgáltatása, a magát prémium streaming szolgáltatásként definiáló TIDAL, felsoroltunk 5 olyan okot, melyek miatt a szolgáltatás sikere több, mint kétséges volt. Az okokhoz aztán csatlakozott maga az Apple is, aki saját alkalmazás platformján tovább drágította az amúgy sem olcsó szolgáltatást. A TIDAL története, itt, azaz alig 2 hónap után tulajdonképpen véget is ért, mégis a szolgáltatás azóta is él, életben van, mégha nem is feltétlenül prosperál.

tidal_discovery.jpg

2016 ugyanakkor az olyan független streaming szolgáltatók számára,mint a TIDAL minden idők legnehezebb éve lehet, azáltal, hogy ez lesz az első olyan teljes év, amikor az Apple és a Youtube is a vetélytársaik között lesz megtalálható.

A másik oldalon, a sok pénzzel rendelkező, telekommunikációs és mobil hardvergyártó cégek számára, akik számára a zenei szolgáltatások napjainkban ugyanis a legfontosabb eszközévé váltak annak, hogy milliókat vegyenek rá hardver vásárlásra. Ebben a sorban az élen értelemszerűen az Apple áll, jeleskedik a Google, egyre inkább fontos szereplő az Amazon. A lista végén pedig olyan hatalmasságok állnak, mint a zenei tartalmakkal továbbra is küszködő Microsoft illetve a tartalomiparba görcsösen betörni akaró koreai Samsung.

A koreai cég legutóbbi kudarcot vallott kísérlete óta inkább csak akvizíciós pletykák kapcsán tűnt fel, ott azonban felettébb gyakran. Több forrás szerint is ugyanakkor a Samsung maximálisan eltökélt abban, hogy komoly szereplőként jelenjen meg a tartalompiacon. Az elsődleges jelölt pedig a TIDAL(volt) régóta, többek között Jay Z és a koreai telefongyártó óriás között meglevő jó viszony miatt.

A Samsung ugyan tegnap harcias közleményben cáfolta, hogy érdeklődne a TIDAL iránt , azt ugyanakkor több, a céghez közel álló független forrás megerősítette, hogy a cég igen komoly zenei projekt indítását tervezi.

Az ugyanakkor kérdés, hogy ennek az alanya valóban a TIDAL lesz-e? Egyfelől azért, mert Jay-Z cége iránt nem csupán a Samsung, hanem a Google, illetve az akvizíciók terén egyre aktívabb Spotify is érdeklődhet. Másrészt pedig amiatt, mert valóban a Samsung számára nem biztos, hogy csak és kizárólag TIDAL lehet az egyetlen célpont…

Ha a pénz dönt, akkor feltétlenül Jay-Z szolgáltatása lehet a nyertes, bár a Beats Music által teremtett precedens Beyoncé (ex) férje számára is jól csengő árazás…Ha azonban a felhasználószám és piaci pozíció a fontosabb a koreai cég menedzsmentje számára, akkor egy egészen más szereplő lehet a befutó..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr638425600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.