Minden Teslaban Spotify lesz

2016. április 16. - Pléh Dániel

A Spotify a közelmúltban nagyon sokféle irányban kezdett el tapogatózni. Mindegyik kísérlet lényege és célja, az volt, hogy a szolgáltatás platform jellegét erősítse.

A rádióhallgatás legfontosabb területe az elmúlt 4 évtizedben egyértelműen az autó volt, és most is az, elég ha az Edison research által végzett legutóbbi felmérésre vetünk egy pillantást.

spotify_tesla2.jpg

A streaming szolgáltatók – mint a Deezer vagy éppen a Spotify – ugyan nem a hirdetési pénzek érdekében, de ugyancsak egyre határozottabban jelennek meg az autós zenehallgatási lehetőségek között. Céljuk egyértelmű: a mindig, mindenhol való zenehallgatás lehetőségét (ami a streaming szolgáltatások lényege) az autókban is meg kell teremteni.

A streaming piacot- jelenleg még- vezető Spotify az elmúlt időszakban gőzerővel dolgozott azon, hogy ezen a platformon is megjelenjen és domináljon. Elsőként 2013-ban a Forddal között megállapodást, melynek keretében a Pandora-t követve a Ford SYNC AppLink technológiáját alkalmazva lehetővé tette, hogy a Spotify-t közvetlenül a kormányon található gombok segítségével vezérelje a sofőr. Nem sokkal a Ford dealt követte a Volvo-val való megállapodás, amely a Volvo in car megoldását, a Sensus Connected Touch-ot használta.

2014 végén hosszabb szünet után aztán  a világ 10-dik legnagyobb autógyártójával, a BMW-vel való megállapodás, melynek értelmében a BMW valamint a MINI márkák esetében a Spotify-minden lényeges funkciója a központi vezérlés részeként elérhetővé vált.

spotify_tesla.png

Mostantól aztán a Spotify elérhető lesz minden idők feltételezhetően legkúlabb autójában, autóiban, a Teslak-ban is. Elon Musk és a svéd cég vezetősége között létrejött megállapodás értelmében minden Telsa vásárló automatikusan és ingyenesen  Spotify előfizetéssel is gazdagodik, azaz lényegében minden egyes Tesla autó egy új Spotify előfizetés gazdája lesz majd. Természetesen amennyiben korábban rendelkezett az autó vásárlója már Spotify előfizetéssel, úgy az ott létrehozott listákat, kedvenceket átmozgathatja majd az új, ingyenes előfizetésbe.

Ami a streaming szolgáltatók számára egy alapvetően egyelőre kedves, mellékvágánynak minősül az előfizető bázisért folytatott őrült és sosem abbamaradó harcban, az a hagyományos rádiók számára a véget jelentheti. A tengerentúlon a Pandora, európában pedig a Spotify és a hasonló streaming szolgáltatók ugyanis egyre erősebb ütemben szívják el  az egyelőre még a legfontosabb területnek számító autózás esetében is a felhasználókat a hagyományos rádiók elől.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr298191776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.