12 zenei témájú sorozat a Spotify-tól

2016. augusztus 13. - Pléh Dániel

A 2016 – os év egyik legjelentősebb trendje videó tartalomfogyasztás erősödése lesz, azaz hamarosan akkor, amikor streaming szolgáltatásokról beszélünk majd, akkor audio és videó streamingről egyszerre beszélünk. Ennek megfelelően számos jelet láthattunk a közelmúltban arra vonatkozólag, hogy az audio és a videó tartalmak  közötti határ elmosódóban van és hogy a streaming szolgáltatók is egyre inkább nem csupán audio, hanem videó tartalmakat is szeretnének nyújtani, annak érdekében, hogy a szolgáltatás berkein belül eltöltött idő növekedjen.

spotify-podcasts-video-4-840x489.jpg

Ebbe az irányba halad a Youtube, az Apple és természetesen a Spotify is. A Svéd cég  egy újabb lépést is tett a full service szolgáltatóvá válás felé, amikor bejelentette, hogy 12 zenei témájú, saját gyártású sorozat forgatásába kezd.  Az egyes sorozatok különböző témákat, ölelnek majd fel, különböző komolysággal. ( részletesen lásd lent)

A saját gyártású tartalmak minden esetben  zenei témájúak lesznek, és előadókkal, zenei producerekkel közösen dolgozza majd ki a pontosa tematikát a svéd cég. Induláskor négy  piacon, Az Egyesült Államokban, Nagy Britanniában, Németországban  valamint Svédországban lesznek majd elérhetőek, a feltehetően lokalizált, azaz helyi témákkal, előadókkal  is foglalkozó sorozatok.  

spotify_originals.jpg

Az, hogy a Spotify ennyire mélyen belép a videó tartalom piacra több szempontból is érdekes.  Egyrészt maga a videó tartalom lehetőséget kínál újabb fajta hirdetések értékesítésre, azaz a videótartalmak segítségével a Spotify az egyelőre még gyerekcipőben járó hirdetési bevételeit szeretné feltehetőleg látványosan megnövelni.

Másodsorban pedig a videótartalmak segítségével  jobban  eltudja majd magát különíteni a többi streaming  szolgáltatótól- bár igaz, az elsősorban a kisebb szolgáltatókra lesz, lehet igaz- és prémium szolgáltatóként definiálhatja magát.

Az első kisérlet

Az első saját készítésű film, az elektronikus zene történetét bemutatni tervező   „Deconstructing”a mai napon meg is jelenik majd, az előzetesek alapján.. sajnos.  A Spotify ugyanis nagyon rövid, közepesen informatív,  rajzfilm-jellegű  tartalommal debütál a jelek szerint.

 

Ami  akár az Apple., akár a Youtube ilyken téren tett – amúgy ugyancsak nem feltétlenül sikeres- próbálkozásaihoz képest inkább tekinthető egy kisgyerek próbálkozásának, mint egy komoly vetélytárs  népszerűségre törekvő bemutatkozásának.

Az tehát teljesen bizonyos, hogy amemnyiben a svéd cég a saját gyártású videótartalmakkal szeretné bővíteni 100 milliós bázisát., akkor  valóban érdekes, izgalmas videótartalmakat kell gyártania.  

És végül, de nem utolsó sorban a videó tartalmak egy újabb fajta, talán jobban monetizálható bevételi forrást is jelenthetnek. Ez is egy olyan terület, amelyen a svéd cég a közelmúltban komoly energiákat fektetett.

A lépés, azaz ,hogy a  Spotify a saját gyártású videó tartalmakat készít tehát abszolút logikus.  A kérdés inkább az, hogy segítségével a Netflix vagy még korábbra visszamenve az HBO példáját követve tud-e majd új felhasználókat illetve előfizetőket toborozni illetve hirdetési bevételt generálni?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr598715826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.