Spotify kihívó a világ legjelentősebb online rádiójától

2016. október 01. - Pléh Dániel

Ahogyan azt a megbízhatónak mondható pletykák ( máramennyiben ilyet lehet mondani)   helyesen jósolták , hogy  világ vezető on-demand rádiója piacra léphet prémium szolgáltatásával.   Azt, hogy streaming szolgáltatásával, még nem írnánk,de erről majd később. Mindez azok után vált lehetővé, hogy előbb a Sony, Universal párossal, majd pedig a Warner Music-kal is sikerült megállapodásra jutnia a kaliforniai cégnek.

pandora_2015_1.jpg

A megállapodások  révén piacra dobott Pandora Plus névre hallgató szolgáltatás lehetővé teszi a  Pandora hallgatói számára, hogy 5 dolláros havidíj ellenében, a hirdetésmentességen felül  korlátlan alkalommal léptethetnek át dalokat, offline is hallgathassák a rádiószolgáltatást  illetve az egyes számokat ismételten meghallgathassák.

Az 5 dolláros, prémium szolgáltatás  indulásával egy időben  a hirdetésekkel tarkított  ingyenes verzió is érdemi változáson ment keresztül. Egyrészt maguk a felhasználók több kontrollt kapnak afelett, hogy  milyen hirdetéseket lássanak ( amelyeket feltételezhetően jobban is kedvelnek majd, aminek a hirdetők örülnek)  ha pedig beállítják, akkor még jutalmat is kapnak érte ( több dal átlépési lehetőséget) A Pandora számára pedig ezek az adatok kulcsfontosságúak lehetnek majd ahhoz, hogy tudja, mely ügyfelei számára érdemes a prémium funkcionalitás ajánlania.

pandorapremium_1.jpg

Az első látásra, még a digitális zenében és zenei szolgáltatásokban kevésbé járatosak számára is egyértelmű, hogy egy még nem egy komplett streaming szolgáltatás. Ezt a Pandora sem állítja. Ami ellenben viszont igaz, hogy ez a második lépcsője az év végéig átadni tervezett 3 szintű  streaming és rádió  szolgáltatási struktúrából.  

A komplett három elemű streaming ajánlat majd valamikor az év végén, karácsony előtt várható a hírek szerint , egyelőre sajnos csak az Egyesült Államokban. A késés persze nem ideális, mégis a kiadók, a megállapodást ismerő szakemberei szerint nem drámai és nem ezen múlik majd a szolgáltatás csokor sikere.

 Az új kiadói deal-ek segítségével  a Pandora minden  része  javulhat majd, hiszen eddig, mint interaktív rádióként csak az előadók bizonyos számait játszhatta le. Most, hogy  közvetlenül a kiadókkal állapodik meg, bárkitől bármit szerepeltethet az ingyenes adatbázisban is.  A kiadói  megállapodások létrejötte  ugyanakkor nem csupán a publikus szolgáltatásokban okoz markáns változást. Segítségükkel ugyanis a Pandora többé már nem tekinthető interaktív rádiónak, azaz kikerül a tengerentúli  jogvédő szervezet a SoundExchange hatálya alól, ami hosszú évek vitáinak vethet véget.

A mostani ,kulcs fontosságú lépés után a legnagyobb kihívás a Pandora előtt, hogy  gyorsan  növelni tudja prémium felhasználóinak számát.  A kérdés ugyanis nem is feltétlenül az, hogy a Pandora hány új előfizetőt lesz képes átcsábítani más szolgáltatóktól. Sokkal inkább az, hogy saját, meglevő közel 80 millió fős aktív bázisát miképpen tudja majd a két prémium szolgáltatás felé terelni.  Amennyiben hatékonyan, úgy nagyon gyorsan a streaming szolgáltatók élmezőnyében találhatja majd magát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr1911716437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.