Az X-faktor és a Spotify keresztezése

2016. október 30. - Pléh Dániel

Az X-faktor az egyik legnépszerűbb szórakoztató formátum, és ez nem csak  itthon, hanem globálisan is igaz. Ugyanakkor maga a formátum, ha megnézzük abban a tekintetben kissé elavult, hogy nem vett  vesz tudomást arról, hogy ma már mennyire megváltozott az, ahogyan zenéket felfedezünk és a ahogyan zenei tartalmakat fogyasztunk.

Nem véletlen, hogy a közelmúltban a Beats Music elő MOG alapítója, David Hyman egy leginkább talán közösségi X-Faktor-nak nevezhető alkalmazással lépett piacra tavaly. Az sem véletlen, hogy a streaming szempontból vezető hatalomnak és piacnak számító norvégiában The Stream néven egy olyan vetélkedő futott, amely a jelentkezőket Spotify  helyezésük és népszerűségük lapján tartotta bent a versenyben vagy rakta ki őket.

thestream_screenshot.jpg

Na ennek a vetélkedőnek egy kissé módosított változatát rendelte meg a legnagyobb amerikai tv társaság, az NBC. A  versenyzőknek a vetélkedő videó platformjára kell majd feltölteniük, majd pedig népszerűsíteniük saját videójukat. A 100 legtöbbet ,megtekintett videó  kap végül meghívást az élő műsorban ahol is igazi zenei legendák ( sic) előtt mérettethetik meg magukat. Belőlük választ aztán ki a lemezipari szakemberekből álló  zsűri 30-at, akik a táborba eljuthatnak, és közülük kerül majd ki zsűri tagonként az a 3 előadó,aki lemezszerződést kap és felléphet az élő show-ban!

Az igazi csavar azonban csak ez után következik: az egyes hetek során az az előadó esik ki, akinek az adott heti  performanszát a legkevesebben nézték meg.

Norvégiában az ottani norvég TV2 partnere a Spotify volt, a tengerentúli játék kapcsán  ugyanakkor nem győzik hangsúlyozni, hogy a svéd cégnek nincsen exkluzív megállapodása a formátum kapcsán. 

thestream_artist.jpg

Mindez nem is véletlen, egy olyan médiaóriás, mint az NBC által támogatott, vetélkedő, amelynek szerves része a streaming és a streaming szolgáltatás minden pillanatban helyet kap majd, bármely streaming partner számára  aranybánya lehet. Aminek persze megkéri majd az árát az NBC.

Természetesen a vetélkedő önmagában is igen hasznos lehet majd abban, hogy a streaming igazán mainstraimmé váljon az Egyesült Államokban. ( ha eddig nem vált volna már azzá) Ez pedig fontos lehet abban, hogy az idei, egyszeri tételek által húzott zeneipari bevételek jövőre se zuhanjanak a mélybe!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr5811813821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.