Az Apple is beszáll a digitális zenei árháborúba

2016. november 12. - Pléh Dániel

A streaming piaci szereplők között a verseny egyre élesedik, mint felhasználószámban, mind bevételekben.  Minden szereplő számára ugyanis egyértelmű, hogy a végén ha nem is egy, de a jelenleginél is kevesebb szereplő maradhat csupán talpon.

Az, hogy a jelenleginél nem veszik sokkal többen igénybe a streaming zenei szolgáltatásokat  talán leginkább azok árával magyarázható. Nem véletlen, hogy  egy-egy streaming piac szereplő időről, időre  brutális árakciókkal igyekszik kampányszerűen újabb előfizetőket bevonni szolgáltatásába.

apple-music-dj.jpg

A Spotify 2014-ban majd 2015-ben is  a karácsonyi hónapokban hirdette meg akcióját, melynek keretében 0.99 dolláros áron lehet előfizetni a szolgáltatásra a karácsonyi időszakban.2015 tavaszán pedig a Google is követte őket és három hónapra, 3 dollárért tette elérhetővé Google Play Music névre hallgató szolgáltatását.

Természetesen ezek a kampány megoldások csak átmeneti megoldást jelentenek, jelentettek. A hosszabb távú megoldás feltételezhetően nagyon hasonló lesz ahhoz, amit az Amazon kitalált. Azaz különböző árszinteken különböző mennyiségű dalt érhetünk majd el különböző funkcionalitással.

Az Amazon lépése egyértelműen lépéskényszerbe hozta a többi szolgáltatót is. Nagy kérdés ugyanakkor az, hogy minderre a vetélytársak hogyan reagálnak majd? Elindul-e a világ streaming ipara az olcsóbb szolgáltatások felé ( a  kiadók ellenállását legyűrve ) vagy esetleg egyre több, különböző árazású streaming szolgáltatást kinál majd minden szereplő? vagy esetleg megpróbálják az Amazon elképzelését figyelmen kívül hagyva továbbra is a 10 dollár ellenében hatalmas zenei adatbázisokhoz való hozzáférést nyújtó szolgáltatásokat erőltetni…

A lépéskényszer ellenére az azért meglepő, hogy  úgy tűnik az első szereplő, aki lépni fog, az Apple lesz. A hírek szerit ugyanis a Cupertinoi központú cég 20%-os árcsökkentésről tárgyal a kiadókkal. Az új árazás révén a jelenlegi 10 dolláros havidíj mértéke 8 dollárra csökkenne, a családi csomag ára pedig 15-ről 13 dollárra csökkenne.

Megállapodás még nem született a kiadókkal, ha fog is, az új árazás akkor is csak az Apple karácsonyi promóciójában kap majd helyet. A  karácsonyi forgatagban előfizető zenekedvelők a kedvezményes árat az egy hónapos ingyenes időszak letelte után lép majd érvénybe, de elképzelhető, hogy a már most előfizetők díja is automatikusan csökken majd. Mindez attól függ, hogy az Apple és a kiadók meg tudnak-e állapodni permanens díjcsökkentésben. Amennyiben nem, úgy ismételten csak egy  promócióról beszélhetünk majd, ha viszont igen, úgy az Apple lehet az első, aki az Amazon által megbolygatott streaming piacról elsőként tud válaszolni Jeff Bezos és cége által támasztott kihívásra.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr9811927461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.