2017 a Podcasting éve lehet

2016. december 31. - Pléh Dániel

A Podcasting és a digitális zene különböző   üzleti modelljei tulajdonképpen egymással párhuzamosan fejlődtek az elmúlt 10 évben. A Podcasting, technológia értelemben  hasonló a rádióadáshoz,  azaz audio tartalom  megosztását teszi lehetővé, azzal a különbséggel, hogy  a podcastok jellegükből fakadóan erőseb on-demand jelleggel bírtak. A 2000-es évek közepén aztán egyre több Podcast jelent meg, egyre több témában, a fő problémát, a podastok felfedezését ugyanakkor csak 2005-ben az Apple oldotta meg, amikortól is az iTunes 4.9-es verziója már támogatta a podcastok feltöltését is.

podcast_apple.jpg

A podcastok kiszolgálása technológiai értelemben azóta nem is változott, így maga a formátum is lassú  növekedésen ment keresztül az elmúlt 10 évben, ami tulajdonképpen két részre bontható: egy közel 5 éven át tartó lassú lecsúszásból és egy nagyjából 2012 óta tartó erőteljesebb emelkedésből.

podcast_popularity.jpg

A kérdés, hogy ez a növekedés tartós marad-e és a Podcasting igazán mainstream formátummá válik, vagy hamarosan következik egy újabb trendforduló? Amint a Podcastok között végzett felmérés mutatja, egyértelműen beazonosíthatóak azok a pontok, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a negatív trendforduló ne következzen be.

Látható, hogy magukkal a Podcast létrehozási és hosting  megoldásokkal  elégedettek a Podcastelekők, amivel viszont nem azok, az a disztribúció,   a hallgatókkal való kapcsolattartás és a közösségi média integráció.

podcasting_survey.jpg

Mindez egy csapásra megváltozhat, ugyanis a Podcasting, az amúgy is terjeszkedési lehetőségeket kereső, kutató streaming szolgáltatások érdeklődési körébe került.

A sort a francia Deezer nyitotta, amely idestova 2 évvel ezelőtt kezdte le integrálni a Sticher tartalmait streaming szolgáltatásába, amivel nem titkoltan az volt a francia cég célja, hogy hogy  a napi rendszerességgel podcastokat hallgató 39 millió amerikai netező közül minél több embert tudjon megszólítani.

A Podcastolók tábora felé való nyitás következő  megvalósítója a Soundcloud volt, amely az Podcast funkciójával az audio funkcionalitásnak kiterjesztését, a szolgáltatás célcsoportjának növelése érdekben vállalta el. 

Az igaz robbanást azonban az hozhatja majd el, hogyha az igazán meghatározó streaming piaci szereplők is meglépik az ehhez hasonló mélységű integrációt. A Spotify ha csendben is, de bevezette a Podcast feltöltési lehetőséget, a Google Music pedig  ha hinni lehet a híreknek éppen teszteli a saját  zenei streaming szolgáltatásába integrált Podcast funkcionalitást.

És hogy ne maradjon ki a két talán legnagyobb szereplő sem, az Apple, TV IOS alkalmazásának legújabb verziójában felfedezhetőek voltak a nyomai egy esetleges Apple Podcast alkalmazásnak. Mindez persze még semmit nem jelent, hiszen a hivatalos verzióban nem található meg egyelőre a Podcast opció, de abban az Apple Music sincsen benne,. Tehát remélhető, hogy előbb vagy utóbb érkezik majd az Apple Podcasting alkalmazás TV-re ls minden más platformra is. És végül, de nem utolsó sorban a legfrissebb jelentkező a Facebook, amely Live Audio szolgáltatásával tulajdonképpen egy komplett Podcast platformot biztosít majd.

2017 könnyen lehet tehát, hogy a Podcasting éve lesz majd, Azzal ugyanis, hogy olyan  piaci szereplők, mint a Facebook, a Google, az Apple teszik zenei  és szórakoztató platformjaik integráns részévé a Podcastingot garantálja, hogy a mainstream felhasználók tízmilliói számára is népszerűvé váljon .

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr57640092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.