Irányt váltva próbál a felszínen maradni a Deezer

2017. április 15. - Pléh Dániel

2014-ben, azaz alig három évvel ezelőtt még arról elmélkedtünk, hogy a Deezer megelőzheti-e a Spotify-t.  Akkor ez valóban reális lehetőség volt, hiszen a publikus adatok alapján ,a francia cég 130 országra kiterjedő offenzívája kifizetődőnek tűnt.

deezer_flow.png

Az ezt követő szűk másfél aztán egyértelművé tette, hogy erre semmi esély sincsen, alapvetően nem túl sikeres tengerentúli operációnak illetve egy új vetélytárs, az azóta a második , azaz a kihívó szerepét átvevő Apple Music megjelenése miatt.

Az igazén súlyos ütés azonban nem a tengerentúlon, hanem saját hazájában érte a Deezert amikor is 2015 végén, a tőzsdére készülve  kiderült, hogy a francia cég előfizetői adatai nem teljesen fedik a valóságot…Az azóta eltelt bő egy év meglehetősen nagy csendet hozott a francia cégnél , ami a történtek és a streaming piac drasztikus átformálódása miatt érthető is.

Most azonban  Deezer új erőre kap(..) és egy utolsó erőfeszítés keretében megpróbál visszakapaszkodni oda, ahol volt. Ehhez mindenképpen meg kell oldani  azt, hogy a korábbi előfizetők a tengerentúlon és máshol egyedi a többiek által nehezen másolható szolgáltatásra fizethessenek elő. Ez lenne a Deezer Flow. Ami alapvetően nem más, mint egy rádiószolgáltatás.

 

A francia cég ezzel sok tekintetben a nagy vetélytárs Spotify útját  követi, azaz több próbál lenni, mint egyszerű streaming szolgáltató. A Deezer Flow nem tesz mást, mint a korábban hallgatott zenéink alapján állít össze egy  olyan listát, amelyben minket érdeklő dalok találhatóak. Ha feltétlenül hasonlítani akarnánk valamihez, akkor a Spotify titkos fegyvere, a Discover Weekly az, ami leginkább ehhez hasonlítható. Célja pedig, hogy folyamatosan élvezhessünk olyan zenéket, amik jó eséllyel az ízlésünknek is megfelelnek.

A Flow tulajdonképpen a Deezer által megkezdett változási folyamat negyedik végső pillére

  • A Deezer Elite a high-end zenekedvelők részére nyújt majd igazán minőségi streaming élményt
  • A Sticher az alapvetően talk rádió hallgatók igényeit elégíti majd ki
  • A Deezer Cricket pedig az Amazon fapados streaming szolgáltatásával próbál  versenyre kelni

és  pontosan azt a szegmenst célozza majd meg, amelyet eddig a francia cég alapvetően nem: az átlagos zenehallgatókat.

A francia cég  előtt álló út – aminek a végén ismételten a meghatározó piaci szereplő pozíciója áll- ettől persze még roppant meredek és buktatókkal teli! Maga az amerikai piac is, más, mint volt.  Két évvel ezelőtt még felettébb sokszereplős és versengő volt, 2016-ra viszont  még ahhoz képest is átalakult és bonyolultabb lett. Ma, 2017-ben a Deezernek nem az Rdio-val, a Songza-val, a Spotify-al a Beats Music-kal kell megküzdenie, hanem az Apple-el és az Apple Music-kal ,a Youtube Red-el, a Pandora-val, az Amazon Prime Music-kal kell megküzdenie. Egytől egyig nála erősebb szereplők.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3312350419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.