Kulcsfontosságú Spotify fejlesztések

2017. április 28. - Pléh Dániel

A Spotify fő projektje 2016-ban az Apple Music-kal szembeni előnyének megőrzése volt. A svéd cég ennek érdekében nagyon nagy kockázatot vállalva újabb egy milliárd dollár befektetői tőkét vont be. A tőke önmagában nem elég, jól is kell felhasználni. A következőkben ezt próbáljuk meg körüljárni, kicsit részletesebben:

Koncertjegyértékesítés

A streaming szolgáltatások számára az egyik olyan terület, amely  a terjeszkedés, az újabb bevételek és a jövedelmezőség javítására lehetőséget nyújt, az online jegyértékesítő szolgáltatások integrációja magával a streaming szolgáltatással. Ez tulajdonképpen nem más, mint  a  big data felhasználása online értékesítésre.

spotify_concert.png

A Spotify, e tekintetben a Pandora-t követte akkor, amikor  mobil alkalmazásaiba integrálta a jegyértékesítési funkciót.  Tulajdonképpen  ugyanúgy működik  maga a funkció, a felhasználók felé , mint a roppant népszerű Discover. Azaz  a Spotify használók rendszeresen kapnak majd, az általuk hallgatott zenék alapján a közelükben levő koncertekről ajánlókat és jegyvásárlási lehetőségeket.

 Előadói platform

A Spotify hosszú időn keresztül rideg kapcsolatban volt az előadókkal, illetve egy részükkel, és az igaza megvallva a viszony még ma sem mondható  felhőtlennek. Daniel Ek és cége,azon felül, hogy minden lehetséges pontot megpróbálja elmagyarázni, hogy mi és hogyan is zajlik a jogdíjfizetései kapcsán egyetlen dolgot tehetett: Megpróbált létrehozni olyan előadói platformot, amely az előadók tömegei számára lehet hasznos.

spotify_artist_platform.jpg

A Spotify előadói dashboard lényegében  egy Google Analytics zenészek számára. Az előadók részletesen nyomonkövethetik, hogy  hányan, mikor és melyik tartalmukat hallgatják, sőt demográfiai és egyéb adatokat is megtudhatnak rajongóikról. Mindezt pedig ingyenesen!

Saját zene rendező

Aki kellő ideje és kellő mennyiségben használja a Spotify-t azok számára abszolút ismerős probléma:ahogy gyűlnek a kedvelt dalok, egyre nehezebb őket rendszerezni, karban tartani. Ehhez kínál megoldást egy Hackathon-on született apró kis eszköz.  

spotify_organize.jpg

Az Organize Your Music, amolyan fél- hivatalos release keretében került publikálására és segítségével 3 egyszerű és gyors lépésben rendezhetjük Spotify-on levő zenei tartalmainkat.  

Élő koncertek

A Koncertjegyek kapcsán már említettük, hogy kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy a streaming szolgáltatók újabb, nagyobb haszonkulcsú bevételeket generáljanak.  A Spotify-on létezik a koncertajánló, már évek óta, az azonban új és nagyon hasznos funkció, hogy magukon az előadói oldalakon jelenik immáron meg a koncertek fül.Kérdés, hogy ez a jegyértékesítés további erősítést célozza meg, vagy esetleg egy jövőbeni, élő koncerközvetítési opció előkésztését jelenti.

Rádió és személyre szabott tartalom

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért is akarna a Spotify rádió lenni?  Két, sok tekintetben eltérő ,mégis egy irányba mutató indítékból Az első a streaming szolgáltatások  zenei adatbázisának problémája. Napjainkban  minden magát komolyan vevő streaming szolgáltatás sok tízmilliós zenei adatbázist kínál előfizetői számára, amelynek azonban csak a töredékét, a megfelelő 5-10%.ot hallgatják tömegesen. Emiatt(is) a Spotify az olyan országokban, ahol jelen van egy erős on-demand rádiószolgáltató,bizony küszködik. Az már külön pech,hogy a legjelentősebb rádiós szolgáltatás a világ egyik vezető zenei piacának számító USA vezető zenei szolgáltatója is egyben, ahol így a Spotify bizony küszködik… és így nem nagyon maradt más választása, minthogy  valamilyen formában megpróbálja azt nyújtani, amit a Pandora.

A Pandora legyözése, vagy akár csak kihívása persze ugyanúgy, ugyanazon módon  nem csak, hogy nem lehetséges ( amint azt amúgy az Apple példája is mutatja) hanem drága is lenne. Ezért felettébb megfontolt módon a svéd cég nem is ezt az utat választotta, hanem, saját lejátszási lista megoldásából alakította ki rádió megoldását és hozott létre tulajdonképpen rádióadókat. Ennek a folyamatnak a részeként  jelent meg a piacon a discover weekly, a release radar vagy éppen a daily mix.

 Mindegyik , amúgy különböző fejlesztésnek a célja közös: Bizonyítani és biztosítani azt, hogy a Spotify nem csupán egy hatalmas zenei adatbázis, amihez havi díj ellenében hozzáférést  vásárolhatunk, hanem egy zenei platform. Olyan platform, ahol a svéd cég reményei szerint minél több időt és pénzt költünk majd el....

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr799489656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.