Átveheti az uralmat a streaming Nagy-Britanniában is

2017. szeptember 20. - Pléh Dániel

A  tengerentúli zeneipart az elmúlt 3 évben alapjaiban formálták , alakították át  a streaming szolgáltatások. A 2012-ben még alapvetően az egyedi letöltések és az iTunes által dominált amerikai zenei piac, 2017-re egy totálisan a streaming szolgáltatások által uralt piaccá vált.

Minden jel szerint egy újabb jelentős. talán a méreténél is jelentősebb- piacon,  Nagy- Britanniában is alapvető változásokat okoz a streaming szolgáltatások előretörése. A helyi  kiadói szövetség, a BPI ( British Phonogrpahic Industry)  2016-os adatai ( lásd lentebb) alapján 2017-ben minden valószínűség szerint  immáron a streaming szolgáltatásokból származó bevételek lesznek a  legjelentősebbek a kiadók bevételeiben!

uk_musicindustry.jpg

Azt, hogy a streaming milyen mértékben tör előre a szigetországban,  legjobban talán az az adat mutatja, amely szerint a felnőtt populáció 11%-a előfizetője valamelyik streaming szolgáltatásnak!

Extra jó év

2016-ban a brit zeneipari bevételek megközelítették az egy milliárd fontot, ami kis mértékű növekedést jelent az előző évhez képest, de ez is fontos, hiszen a fejlett piacokon a CD és az a lá carte bevételek egyidejű csökkenése miatt legtöbbször, legtöbb helyen csökkenés figyelhető meg.

Ez az alaptrend 2016-ban  Nagy Britanniában is megfigyelhető volt, azaz az a lá carte letöltések meredeken, 22%-al csökkentek, azonban a CD eladások  kis jóindulattal stagnáltak, mai jól mutatja, mennyire konzervatív sok tekintetben a szigetországi lakosság. Mindezzel párhuzamosan a streaming sok más piachoz hasonlóan hasított, csak 2016-ban 60%-ot meghaladó mértékben nőtt az előző évhez képest.

ukmusic_2016.jpg

A streaming növekedése  ellenére egyelőre még a legfontosabb bevételi forrása a kiadóknak a CD eladásokból származott, csupán ezt követték a streaming szolgáltatások, melyek azonban mér megelőzték az a láé carte letöltéseket.

A digitális átalakulás ugyanakkor hosszabb út elé néz, mint a hipe-radaptív skandináv piacokon vagy akár a tengerentúli piacok tették. Mindezt  jelzi, hogy a fizikai formátumok részesdése igen lassan csökken csak, miközben például az a lá carte letöltések esetében   ugyanaz a meredek csökkenés figyelhető meg, mint más piacokon.  

 

Ennek köszönhetően a streaming bevételek, tovább szárnyalnak és a 2017-es év első felében a már elve erősnek számító- közel 70%-os streaming bevétel növekedést mutató-  2016-os évhez képest is további közel 50%-al növekedtek a streaming bevételek a szigetországban 2017/18 első felében, 2014-óta pedig közel az ötszörösére nőttek!

uk_music_sectors.jpg

Ez a növekedés pedig a teljes angol zeneipart ember emlékezet óta nem látott, kétszámjegyű, 10%-ot meghaladó emelkedése tolta 2017 első félévében és ahogy posztunk elején is írtuk elhozhatja azt a nem várt pillanatot, hogy a sok tekintetben konzervatív brit piaokon is a streaming lesz a legjelentősebb zenei platform.

A brit piacokkal kapcsolatban ugyanakkor továbbra is ott lebeg az a kérdés, hogy meddig növekedhet majd a streaming? A 25 év alattiak körében 25%-os a streaming szolgáltatások használata, ugyanakkor az ilyen szolgáltatásokat nem használók közel fele azt mondta, hogy drágának találja őket.  Ahhoz, hogy a streaming egy adott szintnél tovább tudjon majd nőni minden kétséget kizáróan  számukra is reális alternatívát kell majd kínálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3912544035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.