Itt az új ingyenes Spotify

2018. április 30. - Pléh Dániel

A több lehetőség közül végül a fontosabb de kevésbé forradalmi győzött, azaz múlt hét kedden a Spotify végül nem jelentett be saját hardvert , ellenben ingyenes felületének markáns átalakítását igen!

Azt az átalakítást, amely alapvetően megfelelt az előzetesen kiszivárgott  pletykáknak, azaz a fő hangsúly azon lesz, hogy az ingyenes szolgáltatási részt használók a prémium részhez leginkább hasonló élményt kapják, persze korlátozásokkal.  

spotify-free-experience-overall.jpg

A gyakorlatban mindez azt jelenti majd, hogy a nem fizető felhasználók a számukra létrehozott személyes playlistek ( ez nagyjából 15  listát, azaz kb. 40 órányi zenét jelent)  tartalmát korlátozások nélkül hallgathatják majd, persze reklámokkal megszakítva. Sőt, a svéd cég egy új funkciót is bevezet a szolgáltatást ingyenesen használók számára, az ún. assisted playlist funkciót, ami tulajdonképpen nem mást jelent majd, minthogy minden esetben, amikor egy új számot keresünk , hogy hozzáadjuk egy már létező lejátszási listához, az alkalmazás további ajánlatokat tesz majd nekünk,  az adott dalhoz hasonló dalokból.  

Ilyen lehet a Spotify új ingyenes felülete

A Spotify bevételeinek túlnyomó része az előfizetési díjakból származik, így a logikus talán az lenne, hogyha ennek a növelése lenne fókuszban, most már, hogy tőzsdei cégről beszélünk. A fizetős rész bejárata ugyanakkor az az ingyenes rész, amely abból a szempontból jól működik, hogy elég jól és...

 

Magának a felületnek és a funkcióknak az átalakításán felül  a New York-i rendezvényen még egy fontos bejelentést tett a Spotify: ez  pedig egy speciális, mobil adatforgalom kímélő Spotify bejelentése volt! A prémium verziót használók számára már hosszú idő óta elérhető az offline mód. azaz, hogy  a zeneszámokat  wifi kapcsolat mellett letölthetik eszközükre, így a zenehallgatás  nem fogyasztja mobil adatforgalmi keretüket.  Most tulajdonképpen ennek egy kissé lebutított verzióját  teszi elérhetővé a  nem fizető felhasználók számára. Ugyanakkor  ebben az esetben nem offline zenehallgatásról beszélünk, csupán az adatforgalom jelentős mérsékléséről. ( A Spotify adatai szerint akár 75%-os mérsékléséről) természetesen fontos hangsúlyozni, hogy mindez nem  a minőség feláldozása révén valósul majd meg, hanem  a stream optimalizálása által!

Az, hogy a Spotify ekkora hangsúlyt fektet az ingyenes  részének fejlesztésére, elsőre talán   érthetetlenül is hangzik, de csupán elsőre.  Egyrészt a Spotify 157 milliós teljes felhasználói táborából a nagyobb része, mintegy 80 millió ügyfél az ingyenesen igénybevehető részt használja a szolgáltatásnak.  Másodsorban- ami talán   az első helyre kívánkozna- pontosan  ez az ingyenes szolgáltatási rész a Spotify sikerének az egyik kulcs, és ezt nagyon a cég menedzsmentje sem titkolja. Az szolgáltatásért nem fizető zenekedvelők 25-30%-át ugyanis a Spotify meg tudja győzni arról, hogy prémium ügyfelekké váljanak, azaz az ingyenes rész  kiváló előszobát jelent a  prémium részhez. Arról nem is beszélve, hogy tulajdonképpen ez az ingyenes rész az, amely a Spotify számára az előnyt jelenti az egyre nagyobb vetélytárs Apple Music-kal szemben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr8213869264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onderon 2.0 2018.05.02. 18:52:37

"( A Spotify adatai szerint akár 75%-os mérsékléséről) természetesen fontos hangsúlyozni, hogy mindez nem a minőség feláldozása révén valósul majd meg, hanem a stream optimalizálása által!"

nyilván, igen, biztosan :D