180 millió amerikai hallgat online zenét

2018. augusztus 26. - Pléh Dániel

Az amerikai a világ legjelentősebb zenei piaca, így minden, s tengerentúli zenekedvelők tartalom és különösen zene tartalom fogyasztási szokásairól szóló felmérés kiemelt figyelmet kap és érdemel.  

music_industry_2018_newrules.jpg

Az Edison piackutató cég, immáron hagyománnyá váló módon,minden évben elvégzi felmérését, amelynek keretében a tengerentúli internetezők zenehallgatási és közösségi média használati szokásait térképezik fel.

Az egészen biztosan kijelenthető a piackutató cég felmérése alapján, hogy az online zenehallgatás népszerűsége folyamatosan növekszik az Egyesült államokban és most már a teljes lakosság mintegy 60% számít többé kevésbé rendszeres online zenefogyasztónak!   

edison_online_listening.jpg

A 180 millió amerikai állampolgár  természetesen rengeteg különböző módon, platformon, formában hallgat zenei tartalmakat.  A tisztán audio szolgáltatások közül, ismertség tekintetében magabiztosan vezeti a piacot a Pandora, egy másik alapvetően rádiós szolgáltatás előtt és csupán őket követi a Spotify valamint az Apple Music, az Amazon Music vagy a Soundcloud.

edison_servicestotal.jpg

Persze önmagában véve a márkaismertség még nem jelent aktív használatot és egyben hirdetők számára értékes felhasználót vagy előfizetőt. Ha a havi aktív használatot nézzük, akkor a  listavezető személye nem változott, azonban látható, hogy a vetélytársak jóval közelebb vannak a kalifornia on-demand rádióhoz, mint márka ismertség tekintetében.

edison_services.jpg

Ugyancsak érdemes egy pillantást vetni a trendekre az elmúlt 3 évben! A Pandora lényegében véve stagnál, ellenben a Spotify-al, amely  majdnem megduplázta heti felhasználóinak számát két év alatt! Ugyancsak meredeken, közel 50%-al nőtt az Amazon zenei szolgáltatást aktívan használók száma, igaz, még ezzel is csupán az ötödik helyen található a felmérés szerint.

Az Apple Music még a dobogóról is lemaradt, de ami igazán aggasztó lehet a cupertinoi cég tartalomipari szakembereinek az az, hogy egyáltalán nem látszik, hogy növekedne az Apple Musicot rendszeresen használók száma!

A listában igencsak leszerepelt a Google streaming szolgáltatása, a Youtube prémium szolgáltatása pedig fel sem került a listára. Persze maga a Youtube, mint platform  az Egyesült Államokban is meghatározó. Heti rendszerességgel a megkérdezettek közel fele( 46%-a) hallgatott vagy nézett tartalmakat a videómegosztó szolgáltatásban. Ez 129 millió embert jelent, azaz az online zenei szolgáltatásokat hallgató 180 millió amerikai kétharmada egyben Youtube fogyasztónak is számít!

eison_youtube.jpg

Érdekes képet mutat, hogyha megnézzük az audio szolgáltatások népszerűségét akkor, illetve azok között, akik már rendelkeznek otthoni okos asszisztensekkel. ( Az ő számuk sem kicsit, a felmérés szerint mintegy 50 millió amerikai rendelkezik legalább egy otthoni okos asszisztens megoldással)

edison_assistant.jpg

Azok között, akik tehát rendelkeznek ilyen termékkel, ugyancsak a Pandora a legnépszerűbb zenei szolgáltatás, megelőzve a Spotify-t. A harmadik helyezett ugyanakkor itt már az Amazon Music, ami jól mutatja, hogy Jeff Bezos által képviselt nem konvencionális megközelítés kifizetődni látszik.

A legnépszerűbb zenei szolgáltatás az Egyesült Államokban egy online rádió, ami felerősítheti azt a nézetet és érzést, hogy a hagyományos rádiózás valóban komoly gondban van  egy ilyen jelentős zenei piacon.  

edison_incarsource.jpg

Azt írtuk mi is  korábban, hogy  a hagyományos rádiózás sorsát  az dönti majd el, hogy mi történik az autókban, hiszen az autókban az audio tartalom fogyasztást továbbra is az AM/FM rádió dominálja. Ha megnézzük a fenti ábrát, létható, hogy ezen a téren földrengésszerű változás továbbra sincsen, azaz az autókban továbbra is a hagyományos rádió a meghatározó zene hallgatási eszköz és mód.Ettől még tény, hogy az online rádiók hallgatottsága az autókban az elmúlt 3 évben 50%-al nőtt.

Az igazi áttörés ezen a területen akkor várható, hogyha és amennyiben a jelenleg 42 millió intelligens  autós rendszerekkel rendelkező amerikai száma jelentősen megugrik majd.    Hiszen addig, amíg az autóját rendszeresen használó amerikai  mindössze 15%-a rendelkezik olyan  megoldásokkal, amelyek segítségével  magában az autóban is könnyen, és biztonságosan érhető el az internet, addig nem várható, hogy az internet alapú szolgáltatások ( köztük az online rádiók) érdemben előretörnének az autós tartalomfogyasztásban.

edison_incardash.jpg

A világ legnagyobb zenei piaca mindettől függetlenül egyértelműen  halad a  digitalizálódás útján. Nagyon érdekes lesz  a jövő évi  jelentést megnézni és elemezni, hogy a smart speaker-ek terjedése, illetve az Apple Music valamint az Amazon  terjeszkedése hogyan módosítja a jelenleg meglevő   tartalomfogyasztási szokásokat valamint a szolgáltatások népszerűségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr1114191735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.