Jön a Facebook karaoke szolgáltatása

2018. november 28. - Pléh Dániel

A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a prémium videómegosztót, a Vevo-t sem  , pedig a világ zeneipara, az élükön a kiadókkal hosszú évek óta vár arra a pillanatra, hogy a Facebook, mint  eleinte a social media, ma már talán az egész internet legmeghatározóbb szereplője  igazán komolyan és érdemben belép a  zeneipari szereplők közé.

facebook_lasso.jpg

2017, azaz tavaly év vége óta azonban egyre több és egyre egyértelműbb jelei voltak annak, hogy a Facebook, valamilyen formában de a hosszú-hosszú várakozás után, valóban belép a világ digitális zenei piacára, és ugyan hivatalossá még mindig nem vált, de a zeneipar legrosszabbul titkolt titkai közé tartozik, hogy mark Zuckerberg cége karaoke szolgáltatást indít.

A Facebook Messenger lehet a legnagyobb zenei megosztó alkalmazás

Alig 1 héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a Spotify folyamatos útkeresése részeként és persze növekedése érdekében újabb területre, ezúttal a zeneipar következő brutális növekedési területének tűnő zenés üzenetküldési piacra tervez belépni. Arra a piacra, ahol már eddig is komoly szereplők vetélkedtek és amely piacot az a Facebook dominálta, amely viszont eleddig nagyon óvatosan bánt a zenei tartalmakkal és az integrációra helyezte inkább a hangsúlyt.

 

A Lasso névre keresztelt megoldás szinte sok  tekintetben úgy működik ,mint az azóta kínai tulajdonba került Musical.ly , azaz  maximum 15 másodperc hosszúságú  videókat rögzíthetünk, melyek alá aztán speciális effekteket illetve zenéket is válogathatunk.  

A lépést  nem lehet nem a tengerentúlon (is)egyre meghatározóbb szereplőnek számító Tik-Tok elleni válaszlépésnek tekinteni. A Musical.ly utódjának tekinthető cég ugyanis hamar nagy népszerűségre tett szert a tengerentúlon is!  Egyrészt a hírek szerint ár több, mint 6 millió regisztrált felhasználója van, másrészt pedig Olyannyira, hogy immáron  olyan hírességek, mint Jimmy Fallon is a Tik-Tok-ot használják. Arról pedig, hogy mit jelent, ha egy celeb jó vagy rossz véleményt fogalmaz meg egy   közösségi szolgáltatásról  talán a Snapchat-nél tudnának a legtöbbet mesélni…

Mit jelenthet a Musical.ly bezárása a zeneipar számára?

Napjaink zenei szolgáltatásait és zenefogyasztását a streaming szolgáltatások dominálják, efelől nagyon nem lehet kétség. Ugyanakkor egyre erősebben jelenik meg a zenei tartalom a közösségi szolgáltatásokban, elsősorban a chat szolgáltatásokban is. Azaz a zene tovább demokratizálódik majd és egyre könnyebben készíthetnek majd abszolút amatőrök is rövidebb, hosszabb zenés tartalmakat.

 

A Facebook számára pedig ez a terület- azaz az üzenetküldéshez kapcsolódó  szórakoztató tartalmak- bizony igenis stratégiai kulcsterület és nem nagyon hagyhatja, hogy  ezen más is megerősödjön, pláne nem hazai pályán, azaz az Egyesült államokban.  Persze, a Tik-Tok sem fogja hagyni magát és amennyiben, nem követi el azokat a hibákat, melyeket a musical.ly lekövetett, akkor bizony hazai pályán is védekezésre szorulhat a Facebook..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr6214379106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.