2018 legjobban jövedelmező zenei alkalmazása

2018. december 31. - Pléh Dániel

Az okos telefonok alapjaiban változtatták meg mindennapjainkat, az élet, tulajdonképpen minden területén, benne természetesen azt is, ahogyan  audio tartalmakat fogyasztunk. Így az, hogy a két alkalmazás áruházból a Google Play-ből illetve az Apple Appstore-ból mennyi és milyen alkalmazást töltünk…

Tovább

Közeleg a hagyományos rádiózás vége Nagy-Britanniában

Arról, hogy a világ legnagyobb zenei piacán az Egyesült Államokban hogyan hallgatnak zenéket az emberek, több alkalommal is írtunk már itt blogunk hasábjain.  Ugyan napjainkban már mintegy 180 millió tengerentúli zenekedvelő hallgat online zenei szolgáltatásokat. Az, hogy ennek…

Tovább

2018 a zeneipari harcok éve volt

Szűk egy évvel ezelőtt, 2018  elején  év beharangozó írásunkban azt írtuk, hogy 2017 végére, 2018 elejére évek, sőt évtizedek óta nem látott állapotba kerül a világ zeneipara. Valami hasonlóba, mint amilyenben utoljára az előző évezredben, még az „átkozott” Napster megjelenése előtt volt. A…

Tovább

Nemzetközi terjeszkedésben az "orosz google" streaming szolgáltatása

Az orosz zenei piacról  a legtöbbször, mint nem létezőről beszéltek az zeneipari szakemberek, kiadói képviselők. Mindez azonban alapjaiban változott meg 2016 májusában, ugyanis az orosz parlament alapjaiban változtatta meg a szerzői jogi törvényt, mai lökést adott a lokális…

Tovább

A UPC tulajdonosánál landolhat a világ legnagyobb zenei kiadója

Az elmúlt szűk 10 évben a  streaming fundamentálisan változtatta meg a zenefogyasztási szokásainkat és ezen keresztül a zeneipart is , és ezzel egy időben azt is, amilyen szerepet a zenei kiadók betöltenek. A megváltozott szerepek magát a kiadói piacot is alapjaiban formálták…

Tovább

Kínai cég roppanthatja meg a Spotifyt

Alig telt el egy év azóta, hogy a streaming piac biztos vezetője, a svéd Spotify és egy kevesek által ismert kínai cég, a Tencent  bejelentették, hogy a Tencent zenei cége, a Tencent Music Group valamint a Spotify kölcsönösen részesedést vásárolnak a másikban. Akkor azt írtuk, hogy a megállapodás…

Tovább

Közösségi rádiózás kimaxolva

A földi sugárzású rádióadók  a 20.században a zenemegismerés és a zenei marketing legfontosabb eszközei voltak. Nem véletlenül: emberek millió hallgattak otthonaikban illetve az autókban rádiót, munkába ,menet, otthon vagy akár munkában. A rádióhallgatási szokásokat az internet ugyanúgy, ugyanolyan…

Tovább

3 együttműködés ami alapjaiban változtathatja meg a Soundcloudot

Igencsak viharos  18-24 hónapon van túl az underground streaming szolgáltatás, a berlini székhelyű Soundcloud. Aminek így utólag elég egyszerűen megfogalmazható az oka: a Soundcloud valami olyasmi szeretett volna lenni, ami túl drága és nem is biztos, hogy beleillik abba, amit addig csinált és…

Tovább

A Youtube lenne a hibás a német zeneipari bevételek csökkenéséért?

Évek teltek el azóta, hogy a német zeneiparról írtunk.  Arról a német zenei piacról, amely sok tekintetben más,  mint a többi vezető  nyugati zenei piac- az amerikai, az angol- a német piac- a fejlett piacok közül talán egyedüliként-  ugyanis jelenleg is leginkább a fizikai bevételekre…

Tovább

Sokkolta a befektetőket a Spotify

Alig három hónap  telt el azóta, hogy  arról írtunk, írhattunk, hogy a Wall Street kedvence lett a streaming zenei piac piacvezetője a svéd Spotify. Tette mindezt annak dacára, hogy májusban és a múlt héten is közzétette egy-egy  az adott negyedévre vonatkozó pénzügyi…

Tovább