Kéz a kézben próbálja legyőzni az Apple-t a Spotify és a Samsung

2019. január 25. - Pléh Dániel

Amikor a Spotify és az Apple egyre elmélyülő küzdelméről beszélünk, alapvetően két olyan tényező van, amelyben a svéd cég egyértelműen hátrányban van. Az egyik az Apple feneketlen pénztárcája, amely lehetővé teszi, hogy akár fék nélküli költekezésbe kezdjen, ha éppen érdekei azt kívánják. A másik pedig az a mintegy  400 millió iTunes accounttal rendelkező illetve mintegy 1 milliárd Apple eszköz tulajdonos, akit könnyen elérhetnek. A svéd cég mindkettő ellen harcol és dolgozik gőzerővel azon, hogy a feltételei is közelítsenek az Apple-éhez.

spotify_samsung-01-1920x733.jpg

Ebben jelent hatalmas lépést az a megállapodás, amelyet  a Spotify és a Samsung kötött! A megállapodás értelmében a Spotify lesz majd a Samsung elsődleges zenei megoldása. Ennek értelmében a Spotify alkalmazás helyet kap majd a Samsung telefonok telepítőjében, illetve  a Spotify lesz  az alapértelmezett zenei alkalmazás a Samsung új ,  hang alapú asszisztensében a Bixby-ben is, illetve a Samsung  Smart tv-kben is.

Kudarca kudarc hátán- A Samsung zenei kalandjai

Ha van cég akire talán a Microsofton felül azt lehet mondani, hogy totális és teljes kudarc, amit digitális zenei téren művelt az elmúlt 10 évben, az  jó eséllyel a Samsung. A 2010-es évek elején még saját  szolgáltatással, a Samsung Music Hub-al voltak nagyratörő tervei a koreai cégnek amely ekkor még nem kevesebben reménykedhetett, minthogy megszorongathatja majd az Apple-t ezen a téren (is) .

samsung-music.jpg

A Samsung Music Hub súlyos kudarca után  Samsung számára  úgy tűnt a TIDAL jelenti az utolsó lehetőséget, a tartalom piacra való belépésre és a Samsung telefonok támogatására.  De ez az együttműködés sem változtatta meg a világot, így nem véletlen, hogy 2017-ben, a Samsung S8 mobil telefon esetében már a Google Music volt a hivatalos partner.

 Mint látható, a potenciális partnerek szinte elfogytak, de eleve, annál jobb esélye a Samsungnak, minthogy a piacvezető, platform független és a Samsunggal nem is ellenérdekelt Spotify legyen a partnere, nem nagyon lesz a koreai cégnek.

A gyakorlatban  ez azt is jelenti, jelentheti majd a Spotify és Samsung felhasználók számára, hogy  összekössék a két cégnél létező profiljaikat, így megkönnyítve a Spotify alkalmazás telepítését a különböző Samsung hardverekre.

Hogyha mindez esetleg ismerősen hangazan sokak számára, ne lepődjenek meg. A Samsung és a Spotify megállapodása tulajdonképpen egy évekkel ezelőtt, nagyon sokak által előszeretettel használt megoldás, a bundling visszatérésének egy speciális formája.

Maga a bundling pedig az egyre erősödő telco és média verseny terméke és szülötte, nem véletlen, hogy már tavaly is, de idén, 2019-ben méginkább mindenki azt várja, hogy az Apple megjelenik saját szolgáltatási bundlejével.

Innen nézve a Spotify és a Samsung együttműködés még inkább érthető, mindkét fél szempontjából. Az egyetlen kérdés talán csak annyi. A zenei téren sokszor kudarcot vallott Samsung  képes lesz-e arra, hogy úgy segítse a Spotify-t hogy az együttműködés valóban értékes legyen, mindenki számára?

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr1814174127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.