2019 legjobban növekvő streaming szolgáltatása lehet az Amazon Music

2019. június 11. - Pléh Dániel

Az Amazon a többi streaming szolgáltatóval szemben radikálisan más megközelítést alkalmaz már a kezdetek óta. Amikor 2014-ben az  Amazon egy korlátozott tartalomkínálatú, de Prime előfizetői számára ingyenes streaming szolgáltatással lépett a piacra a legtöbb vetélytárs  mosolygott nem létező bajsza alatt.  Az Amazon aztán két év  szívós munkával magát a szolgáltatást  is jelentősen javította, hogy aztán  magát a Spotify-t is célba vegye.  így 2016-2017-re odáig jutottunk, hogy az Amazon számított a legjobban  növekvő zenei szolgáltatásnak a tengerentúlon, és most már  tulajdonképpen  a harmadik legjelentősebb zenei streaming szereplőnek számít az Spotify és az Apple után.

amazon_primemusic_1.jpg

Amennyiben beteljesülnek majd az Emarketer előrejelzései akkor az elkövetkezendő években mg meghatározóbb szereplővé válhat a zeneiparban is Jeff Bezos cége.

amazon-emarketer1.pngA piackutató cég elemzése is mutatja, hogy 2018 volt az áttörés éve az Amazon számára zeneipari projektjükben. tavaly ugyanis 40%-ot meghaladó mértékben nőtt a szolgáltatást használók száma, amely így elérte a  30 milliót. A növekedési ütem a elkövetkezendő években érdemben csökken majd, azonban még majd így is meghaladja  a vetélytárs Spotify vagy éppen az Apple Music növekedését.

amazon_emarketer2.pngA fizetős, alapvetően az Amazon Prime ügyfelek növekedése által vezérelt Amazon Music mellett az ingyenes streaming területén  is komoly tervei vannak a Seattle-i cégnek.  Jelenleg az Amazont ( jelenleg) abszolút nem  hirdetés alapú cégként ismerjük.  Ami érthető is, hiszen a 10 milliárd dollár körüli hirdetési bevétel, amit tavaly elért a cég, mindössze 4,3 %-a a teljes bevételnek, és alig 6%-os piaci részesedést jelent a technológiai cégek hirdetési piacán,, messze elmaradva például a Facebook 50 milliárdos hirdetési bevételétől 2018-ban. Az Emarketer előrejelzése szerint 2024-re ezt megduplázhatja majd a cég, azaz 20 milliárd dollár körüli hirdetési piaci szereplő lehet majd.

A két legfontosabb terület  a videó és a zene lehet  mindkét területen az ügyfélbázis felépítésében! Azaz az Amazon úgy vélik majd meghatározó zeneipari szerelővé hogy közben a hirdetési piacon is növeli szerepét.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr9314727659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.