Instagramosodik a Spotify

2019. június 15. - Pléh Dániel

 A Spotify életében több irányváltást is láttunk már. A 2010-es évek első harmadában a svéd cég kifejezeten próbált nyitni a közösségi tartalmak felé illetve maga is egyfajta zenei Facebook álmát szövögette.     

spotify_app_getty.jpg

 A Spotify alkalmazások aztán a startup innováció zsákutcáinak hosszú listáját bővítették, a Spotify szerencséjére azonban a cég sikert, növekedését mindez nem  befolyásolta, rontotta.  

 

Vége a Spotify alkalmazásainak

A Spotify 2011 végén jelentette be, hogy az anno a Facebook esetében igen sikeres és jól működő alkalmazás- ökoszisztémát a zenei tartalmakra és szolgáltatásokra optimalizálva átveszi és megvalósítja. Amint anno írtuk is, Daniel Ek és csapatának célja nem kevesebb volt,...

Jó pár évvel  a svéd cég első közösségi zenei próbálkozása után 2019-ben Daniel Ek csapata ismételten visszakanyarodni látszik ehhez az irányhoz.  

Mindez, ha abból a irányból közelítjük meg, hogy a különböző közösségi oldalak- Facebook, Instagram, Snapchat- egyre inkább zene központú szolgáltatássá válnak  és így indirekt de egyre inkább direkt módon is a streaming szolgáltatók vetélytársává is avanzsálnak, abszolút érthető is.

Jobban belegondolva az is maximálisan érthető, hogy a svéd cég mindezt inkább az előadók,mintsem a zenehallgatók irányából kezdte el bevezetni. A valóságban mindez azt jelenti, hogy a Spotify által bevezetett Storyline névre hallgató funkció segítségével maguk az előadók lesznek képesek az audio tartalmaikhoz  szöveges vagy éppen képi tartalmakat adni.

spotify_storyline.jpg

A Spotify használók számára a Storyline kártyák a „now playing” azaz az éppen hallgatott dalok alatti részen jellennek majd meg, azaz itt láthatják majd azokat  szöveges illetve képi tartalmakat, amelyeket az előadók feltöltöttek.  Az egyes kártyákat azok jobb illetve bal oldalára koppintva lehet majd navigálni.

Az egyelőre még csupán bizonyos piacokon  és csak egyes,   (jól titkolt) ügyfélcsoportok számára elérhető szolgáltatás jól beleillik abba a stratégiába, amelynek kertében a Spotify egyre inkább a saját tartalmakra próbálná helyezni a hangsúlyt.

Másodsorban pedig a svéd céget abban is segítheti, a saját megoldás piacra vitele, hogy a fiatalabb generációk számára  számukra is ismert, elfogadott zenei élményt nyújtson.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr2014832662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.