A Podcasting lesz a zeneipar felforgatója?

2019. július 25. - Pléh Dániel

A tavasz egyik meghatározó híre volt, hogy a Spotify komoly erőfeszítéseket tesz és fog tenni annak érdekében, hogy ne csak, mint streaming zenei, hanem mint podcast nagyhatalom is ismertté váljon.  Annak, hogy a svéd cég ebbe az irányba mozdult több oka is lehet. Egyrészt egy komoly növekedési potenciállal kecsegtető területen lehet vezető, ahol saját maga lesz majd kapcsolatban a kreátorokkal, a podcast készítőkkel, építheti fel saját hirdetési  modelljét és ökoszisztémáját.Másodsorban pedig az, hogy a podcast  tartalom segítségével a talk rádiók piacából  komoly szeletet hasíthat ki magának a svéd cég. A tét nem pedig nem kicsi, 18 milliárd dollár.  

podcasting_set.jpg

A podcasting robbanás előtt áll, ezt írtuk már 2017-ben is. Akkor a fő leküzdendő akadálynak azt említettük, hogy az igaz robbanást azonban az hozhatja majd el, hogyha az igazán meghatározó streaming piaci szereplők is meglépik az ehhez hasonló mélységű integrációt.

2017 a Podcasting éve lehet

A Podcasting és a digitális zene különböző üzleti modelljei tulajdonképpen egymással párhuzamosan fejlődtek az elmúlt 10 évben. A Podcasting, technológia értelemben hasonló a rádióadáshoz, azaz audio tartalom megosztását teszi lehetővé, azzal a különbséggel, hogy a podcastok jellegükből fakadóan erőseb on-demand jelleggel bírtak.

 

2019-re ez egyértelműen megtörtént. Az igazi robbanást még sem biztos, hogy ez hozza, hozhatja majd el. Hanem sokkal inkább az a tény, hogy minden jel szerint   a podcast kapcsán egy olyanfajta pillanat előtt állunk, mint anno a social videó kapcsán, a Youtube megjelenésekor.  

Márpedig ha igazak a becslések,akkor a zenét csinálók, előadók, együttesek, profik- vagy  amatőrök- számára  podcast lehet a jövő formátuma!

podcast_midia.jpg

A MIDia kutató cég elemzése alapján egy független, tartalmait saját maga publikáló előadó számára, hogy  mintegy 2 millió forint bevételt termeljen nagyjából 1 milió lejátszás szükséges.  Egy független kiadónál levő előadó esetében mindez  már közel 3 millió stream, míg egy major kiadó előadója esetében több, mint 7 millió stream!!

Mindez pedig felveti azt a kérdést, hogy a jövőben mi éri mg meg jobban az előadóknak? Az, hogy maga megjelenítse tartalmait. podcastokba csomagolva, valamely  streaming szolgáltató podcast platformján vagy megpróbáljon tető alá hozni egy szerződést egy független vagy major zene kiadóval.

 

Podcast nagyhatalom lenne a Spotify

A streaming szolgáltatások számára a növekedés létkérdés , több okból is. Egyrészt annak érdekében, hogy minél több ügyfelük és az ebből adódó méretgazdaságosság révén pénzügyi eredményük javuljon. Másodsorban pedig azért, hogy olyan tartalomtípusokat- videó, saját gyártású tartalmak- vezessen be, amelyeknek a tartalomköltségeik érdemben és jelentősen alacsonyabbak, mint az audio tartalmaké.

Bizony, ha előadói szemszögből gondolunk mindebbe bele, akkor a podcast lehet a nyerő. Mindez pedig nem kevesebbet jelentene, minthogy egy lassan 5 éve létező zenei formátum lesz az, amely a  zeneipar alapvető átalakulását elhozhatja. Az pedig  most jól tudható, hogy ez ellen kik fognak legádázabb módon küzdeni: a nagy nemzetközi zenei kiadók!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr8414763238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.