Az Instagramon fogunk új zenéket megismerni?

2019. szeptember 29. - Pléh Dániel

Napjaink zeneiparának sztárjai a streaming szolgáltatások, efelől túlzottan nagy kétsége senkinek nem lehet. Azon a piacon, ahol az Apple-nek, a Google-nak és az Amazon-nak egyszerre vannak komoly tervei,  így nem szólhat másról az élet, mint a nagyon kemény már-már kegyetlen küzdelemről.

instagram-music-stickers.png

Ez a jelen és a közeljövő, a távolabbi jövőben ugyanakkor már más szolgáltatások dominanciája is felsejlik. Egyre erősebben jelenik meg  a zenei tartalom a közösségi szolgáltatásokban, elsősorban a chat szolgáltatásokban is. Ennek a területnek a legismertebb szereplője a Tik-Tok.

De nem kell ennyire messze mennünk, hogy új  zenei szereplőkre leljünk. Az Instagram, az Instagram TV elindításával  IGTV-vel illetve azzal a lehetőséggel,  hogy az Instagramozók által feltöltött videók zenei alapot is kapjanak – az Instagram egy olyan területen lehet meghatározó szereplő, amelyet igazából egyetlen szereplő sem feltétlenül szeretne a jövőben magáénak tudni..

 

Az Instagram lehet a következő zeneipari állócsillag?

Júniusban jelentette be az Instagram, hogy IG TV néven új alkalmazást indít, amelynek segítségével innentől kezdve már nem csak rövid, hanem hosszabb videókat is publikálhatunk a népszerű platformon.A lépéssel a Facebook tulajdonában levő, de ( papíron) attól függetlenül működő közösségi oldal...

A szolgáltatás jellegéből adódóan, ami technológiailag engedélyezett és támogatott, az ha jó és érdekes,  magától kezd el gombamód terjedni.  Pontosan ez történt az Instagram zenei  funkcióval is!

Egyrészt maguk a zenészek kezdték el  egyre inkább, mint zenei szolgáltatást is használni. Az Instragram sztorikba most már album borítókat, Spotify linkeket is elhelyezhetünk.  tinik számára pillanatnyilag tehát az instagram az egyik legmegfelelőbb és legjobban pörgő hely az új zenék megismerésére.

Márpedig az Instagram felhasználók-amint az a Nielsen linkelt felméréséből is kiderül- fogékonyak, fogékonyabban a zenei tartalmakra, mint az átlag internetező.  

instagram-infographic-768x997.png

Az Instagram használók  ugyanis több zenét hallgatnak, többet költenek zenei tartalmakra és fontosabb számunkra a zene. Azt is mondhatnánk, hogy az Instagram felhasználói bázisa zenei szolgáltatásért kiállt.

A dolog itt válik érdekessé, hiszen az Instagram tulajdonosa a Facebook. Az a Facebook, amely visszafogottan viszonyul a zenei tartalmakhoz és szolgáltatásokhoz. A kérdés terhét az, hogy az Instagramban rejlő zenei lehetőség kedvéért felülírja-e ezt a óvatos megközelítést Mark Zuckerberg vezette cég?

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr4914968154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.