Hatalmas lökést adhat a Spotify lépése a podcastingnak

2020. április 09. - Pléh Dániel

A 2020-as évre szóló zeneipari jóslataink között az élbolyban szerepelt az,  podcast lesz a 2020-as év buzzword-je jóslatunk.  Ezt  az azóta bekövetkezett sajnálatos események természetesen felülírják ( majd) de ennek ellenére 2020 lehet az igazi áttörés éve a podcasting számára.

spotify_wrapped_consumer_pr_04_3phones.jpg

Az áttörés elől az első akadály 2019-ben elhárult azzal ,hogy az összes meghatározó streaming zenei szereplő- Apple Music, Deezer, Pandora,  Soundcloud, Spotify – jelen van a podcast piacon ma már.

A következő fontos lépés-és ez az ,amit 2020-ra vártunk-  az a podcasting körüli üzleti modellek  kialakulása és fejlődés, amely aztán maga után vonhatja, hogy az előadók, együttesek, profik- vagy  amatőrök- számára  podcast lehet a jövő formátuma!

A Podcasting lesz a zeneipar felforgatója?

A tavasz egyik meghatározó híre volt, hogy a Spotify komoly erőfeszítéseket tesz és fog tenni annak érdekében, hogy ne csak, mint streaming zenei, hanem mint podcast nagyhatalom is ismertté váljon. Annak, hogy a svéd cég ebbe az irányba mozdult több oka is lehet. Egyrészt egy komoly növekedési...

 

Ebbe az irányba hatalmas lépés az, amit a podcastba, mint formátumba tavaly  (nem önzetlenül, hanem súlyos anyagi okoktól vezéreltetve)  beleszeretett piacvezető Spotify tett. Amikor tavaly februárban a svéd ég belépett a podcast piacra két terülten kellett, hogy érdemi előrelépést érjen el:

  1. analitikai adatok: Azaz, hogy a podcast  kreátorok elemezni tudják, kik, hányszor  mikor hallgatták meg  podcastjukat.
  2. Üzleti és hirdetési modell felépítése a podcasting köré

A svéd cég ugyanis saját fejlesztésű,  Streaming Ad Insertion (SAI) névre hallgató megoldással jelent meg , annak érdekében, hogy elősegítse a podcastokban a hirdetések elhelyezhetőségét illetve a podcast hallgatói tábor hirdetői szempontból való elemezhetőségét, illetve mai talán fontosabb egész pontos hirdetési targetálási lehetőségeket.Mindez azért (is) fontos, mert a SAI segítségével mind a két, fentebb említett stratégiai célt  tudja segíteni!

A Spotify lépése azért is fontos, mert a podcast hirdetési piac- koronavírus előtti becslések szerint természetesen- az elkövetkezendő években meredeken növekszik majd.

edison2019_podcasting.jpg

Ahogyan azt a tengerentúli zenei szokásokat elemző posztunkban  még tavaly le is írtuk. A podcast tartalmak hallgatása az elmúlt években folyamatosan emelkedett. 2019 azonban valóban a podcasting éve volt a tengerentúlon (is) Közel 20%-al nőtt ugyanis a heti szinten podcast tartalmakat hallgatók száma amely, így már elérhette a 144 milliót a piackutató cég becslése alapján.

usa_podcast_rev_2015_2021.jpg

A hallgatótábor tehát megvolt/megvan és meglesz, kérdés a monetizáció. A PWC globális tanácsadó cég becslése alapján 2 éven belül közel 50%-al növekedhetnek a podcastingból származó hirdetési bevételek, amelyek 20201-ben 8evileg) meghaladhatják majd az 1 milliárd dollárt!

Ebben a növekedésben játszhat majd  nagy szerepet a Spotify új megoldása, és ennek révén lehet a svéd cég meghatározó(bb) szereplő a podcast piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr4815406340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.