Tényleg a Facebook fog a zenészek segítségére sietni?

2020. május 22. - Pléh Dániel

A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a prémium videómegosztót, a Vevo-t sem  , pedig a világ zeneipara, az élükön a kiadókkal hosszú évek óta vár arra a pillanatra, hogy a Facebook, mint  eleinte a social media, ma már talán az egész internet legmeghatározóbb szereplője  igazán komolyan és érdemben belép a  zeneipari szereplők közé.

facebook_live.jpg

Ez úgy igazán komolyan nem történt meg, pedig minden jel szerint 2020 lett volna az az év, amikor megtörténhetett volna! a klasszikus értelemben vett zenei videóklipek  otthona a mai napig nem a Facebook, hanem a Youtube..

Ez pedig roppant zavaró  (volt) a Facebook számára, hiszen a Facebook Watch és  Mark Zuckerberg cégének összes videós tervének az esszenciája, hogy a videó területen (egyelőre) hegemóniával bíró Youtube piacára  betörjön. Azaz 2020 egyik legnagyobb zeneipari sztorija lehetett(?) volna a Facebook Watch zenei videókra összpontosító verziója!

Youtube vetélytárs a Facebooktól

A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a...

 

De nem lett ( egyelőre) és ennek a koronavírus okozta pánik a fő oka. Mindez ugyanakkor egy váratlan lehetőséget is felkínált a Facebook számára. Előadók, zenészek sokasága  számára vált ugyanis megoldhatatlanná  az egyik legfontosabb bevételi forrásuk, a koncertezés.

Piacon nem elérhető, az előadók igényei szerint személyre szabható  megoldások híján mindenki a már létező megoldásokat kezdte el használni. Így szökött—más megoldások mellett is- az egekbe a Facebook illetve az instagram live használata is.

Sok más a kommunikációs elősegítő megoldás mellett ezért a Menlo Park központú cég bejelentette, hogy a jövőben a Facebook oldal tulajdonosok számára lehetővé teszi majd, hogy  a live videók vagy egyéb élő közvetítéseik, tartalmaik elérését  fizetőssé tegyék.

Ugyancsak  nem is annyira titkoltan a zenészeket, zenekarokat célozná meg a facebook azzal is, hogy a jövőben egyes események csak online eseményként megjelölhetőek lesznek és ebben az esetben lehetőség lesz a hozzájuk kapcsolódó livestream lekorlátozására..

Ahhoz persze, hogy mindez valóban hosszú távú megoldásként is jelen legyen a piacon és jogilag is támadhatatlan legyen – ami a Facebook számára a zenei tartalmak esetében mindig is kiemelkedően fontos volt-  persze még komoly munka kell, de pont itt segíthet a facebook és a kiadók között már meglevő jó viszony! A kiadók ugyanis nagyon régóta szeretnék, hogyha a Facebook megjelenne aktívan mint szerelő a digitális zenei szolgáltatások között. Másrészt pedig- kicsit hasonlóan ahhoz, mint amilyen helyzetben az Apple-el voltak az iTunes csúcsán- a kiadók szeretnének egy erős versenytársat a Youtube-nak annak érdekében, hogy megerősődjenek a pozícióik a videómegosztó óriással szemben.

Első látásra  ez az irány meglehetősen távol van a zenei videók és a Youtube kihívótól. De csak eső látásra. Az élő  koncert videók felől ugyanis  nem olyan bonyolult eljutni magukhoz a videókhoz. Azaz ha lassabban is, de a Facebook- ha akar- elérhet oda, ahová az év elején el szeretett volna jutni.  Lassabban de  erősebben, erősebb tartalommal!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3515658004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.