Free Music!

400 millió ember fizetett zenei streamingért 2020 első felében

2020. szeptember 30. - Pléh Dániel

Amikor  a 2020-as évre vonatkozó jóslatainkat megtettük, egyik jóslatunk az volt, hogy  az Amazon az év végére megelőzheti az Apple Music-ot és a piacvezető svéd Spotify elsődleges kihívójává válhat.

De mindezen felül 2020 adhat választ arra a kérdésre is, hogy  lesz, lehet-e komoly zenei szolgáltatás a Youtube Music és arra is, hogy hogyan alakul  nyugati és a kínai streaming szolgáltatások virtuális versenye?

music-industry_2030.jpg

Nézzük hát, hogy 2020 eddig mit is “hozott” mindebből? A Spotify továbbra is magabiztosan piacvezető , olyannyira, hogy  előfizetőszáma majdnem annyi, mint amennyi a második és harmadik helyezetté összesen! Minennk ugyanakkor ára, dollárban kifejezhető ára van, ez pedig az egy felhasználóra eső árbevétel csökkenése!

Az Apple Music vesszőfutása  a piaci részesedéseken is tetten érhető! A 2019-es adatokhoz képest az Cupertinoi cég részesedése csökkent , azaz a felhasználószám növekedés ebben az esetben kevés …

Az Amazon Music ezzel szeme minden értelemben ,mind az előfizetőszám mind a piaci részesedés tekintetében nőni tudott. Amennyiben csak az utóbbit nézzük, úgy egy másik elemzés alapján az Amazon Music 2019-ben megduplázta előfizetőinek számát.

top_stremanigservices-202009.jpg

A dobogóról éppen csak lemaradt a legnagyobb nem nyugati streaming piaci szereplő, a Tencent Music! A kínai cég növekedése különösen annak ismeretében meggyőző, hogy 2020- első felében kínban, a kínai gazdaságot már alapjaiban  formálta, rázta meg a koronavírus. Ezt figyelembe véve, igen szép eredmény, hogy a Tencent Music 14 millióval tudta növelni előfizetői számát.  

Mindeközben  a Google és zenei szolgáltatásai, azaz a Youtube Music úgy tűnik elindultak azon az úton, amire a Google nagyon régóta várt. A 6%-os piaci részesedés persze messze-messze elmarad attól, amihez az Alphabet háza táján hozzászokhattak., azonban az, hogy 2018- első negyedévéhez képest a cég megduplázta streaming zenei szolgáltatásinak előfizetőszámát, az még a piacvezető Spotify-nak sem sikerült!

Az alapvetően meglehetősen  merev erősorrendnél- amiben csak az esetleges, legkorábban ez ég végén bekövetkező  Apple-Amazon  pozícióváltás okozhat majd izgalmakat és markáns változást-  sokkal izgalmasabb témát jelent, hogy minden jel szerint egyre erőteljesebb szegmentáció kezd megjelenni a piacon.  Azaz, mintha azt a feladatot, amit a streaming zenei szolgáltatók nem szívesen végeztek el maguk, elvégzi  maga a piac!

Ennek az egyre láthatóbb eredménye az, hogy minden jel és adat szerint a Youtube Music az az zenei szolgáltatás,amely leginkább népszerűbb a  fiatalok között.  ( mindez amúgy jelzi,. Hogy a Resso, azaz a Tik-Tok tulajdonosa Bytedance zenei szolgáltatása bizony igen hamar, igen népszerű lehet) Ezzel szöges ellentétben az Amazon, sokrétű szolgáltatás ajánlatával, nagyon erős hangalapú szolgáltatás fókuszával inkább az idősebbek között népszerű. Az Apple esetében nem elsősorban életkori, hanem platformbeli különbségek érzékelhetőek, hiszen az Apple Music a mai napig alapvetően egy iOS alapú zenei megoldás. Végül a Deezer- a feltörekvő piacokon teljesít jól- sokkal jobban mint a többi szolgáltató.

Összességében 2020 első félévében a  piackutató cég becslése alapján immáron 400 millió ember fizetett valamelyik audio streaming szolgáltatásért, ami közel 100 millióval magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

Az első félévben tehát – még- nem látszott a koronavírus negatív hatása, mér mai az előfizetőszám növekedést illeti. Teljesen más ugyanakkor az egy felhasználóra jutó bevétel esetében a helyzet. Ami egyrészt tudható csak be a járványnak, másrészt- és hosszabb távon ez lehet a fontosabb- annak, hogy a fejletlenebb piacokon csak egyre alacsonyabb áron értékesíthetőek ezek a szolgáltatások.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3016043160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása