Az Apple és a Samsung viszonya sok mindennek mondható,. De barátságosnak semmiképpen sem, annak ellenére nem, hogy miközben a két cég nagyon komoly szabadalmi vitában áll egymással annak ellenére, hogy a Samsung az Apple egyik kulcsbeszállítója.
Úgy tűnik a két cég lehetséges csatamezőinek száma hamarosan gyarapodni fog, a koreai cég ugyanis egyértelművé tette, hogy a tartalomipart, azon belül is a zeneszolgáltatást (elsősorban természetesen a mobil zeneszolgáltatást tekinti a következő olyan területnek, ahol érdemben és eredményesen tud majd növekedni.
A koreai cég, sok más mobiltelefongyártóhoz hasonlóan már most is jelen van a tartalomüzletben, ezt a lépést az üzleti környezet és a piac gyakorlatilag minden szolgáltató esetében kikényszeríti, kikényszerítette. Így jött létre és jelent meg a fontosabb zenei piacokon a Samsung Music Hub.
Miért különleges a Music Hub? A Samsung Music Hub különlegessége, hogy egy helyen, egy szolgáltatás keretében érhető el gyakorlatilag az össze ma ismert fontosabb zenei szolgáltatás. Megtalálható benne egy Pandora-szerű on demand rádió, az Amazon vagy éppen a Google esetében megismert felhő alapú zenei tárhelyszolgáltatás és természetesen egy pay per track letöltő szolgáltatás. |
A cég ars poeticája alapvetően a szoftverterületen való megjelenések esetében a vásárlás a fejlesztéssel szemben, így amennyiben az igazgatóság azon elvárását, hogy a Music Hub a négy legnagyobb zenei szolgáltató között legyen teljesíteni akarják, bizony elképzelhető, hogy újabb, immáron nagy volumenű akvizíciókra lesz szükség. Mivel a Samsung pénzügyi helyzete stabilnak mondható, ezért abszolút nem kizárható, hogy előbb vagy utóbb a Pandora vagy akár a Spotify is akvizíciós célponttá válhat…
A Samsung nagy előnye akár a Pandora-val, akár a Spotify-al szemben, hogy az Apple-höz hasonlóan a szolgáltatást saját hardvereihez tudja előretelepítve kínálni,mindezt pedig marketing akciókkal összekapcsolva rengeteg új felhasználót tud minimális költséggel akvirálni, szemben vetélytársaival.
A koreai cég előtt álló feladat nem kevesebb, minthogy bizonyítsa , tartalmi területen is képes olyan sikeres lenin, mint a televíziók vagy éppen a mobiltelefonok esetében. Ez a feladat ugyanakkor nehezebb lesz, hiszen nem elsősorban számok és termékek területén kell bizonyítani, hanem a vásárlók fejében kell kialakulnia ennek a képnek ahhoz, hogy a koreai cég tartalmi területen is sikeres lehessen.
A koreai cég roppant eltökéltnek tűnik a nyilatkozatok alapján, így az semmiképpen sem állja ma már meg a helyét, amit korábbi postunkban írtunk, hogy kicsit elsietettnek tűnik a lépés. Az ingyenes bundle megoldásokkal pedig a Samsung az induláskor kiküszöböli a szolgáltatás amúgy legnagyobb hátrányát az az, hogy - a szolgáltatás érdemi részeit a fizető kerítés mögé helyezte.