A több lehetőség közül végül a fontosabb de kevésbé forradalmi győzött, azaz múlt hét kedden a Spotify végül nem jelentett be saját hardvert , ellenben ingyenes felületének markáns átalakítását igen!
Azt az átalakítást, amely alapvetően megfelelt az előzetesen kiszivárgott pletykáknak, azaz a fő hangsúly azon lesz, hogy az ingyenes szolgáltatási részt használók a prémium részhez leginkább hasonló élményt kapják, persze korlátozásokkal.
A gyakorlatban mindez azt jelenti majd, hogy a nem fizető felhasználók a számukra létrehozott személyes playlistek ( ez nagyjából 15 listát, azaz kb. 40 órányi zenét jelent) tartalmát korlátozások nélkül hallgathatják majd, persze reklámokkal megszakítva. Sőt, a svéd cég egy új funkciót is bevezet a szolgáltatást ingyenesen használók számára, az ún. assisted playlist funkciót, ami tulajdonképpen nem mást jelent majd, minthogy minden esetben, amikor egy új számot keresünk , hogy hozzáadjuk egy már létező lejátszási listához, az alkalmazás további ajánlatokat tesz majd nekünk, az adott dalhoz hasonló dalokból.
Ilyen lehet a Spotify új ingyenes felülete
A Spotify bevételeinek túlnyomó része az előfizetési díjakból származik, így a logikus talán az lenne, hogyha ennek a növelése lenne fókuszban, most már, hogy tőzsdei cégről beszélünk. A fizetős rész bejárata ugyanakkor az az ingyenes rész, amely abból a szempontból jól működik, hogy elég jól és...
Magának a felületnek és a funkcióknak az átalakításán felül a New York-i rendezvényen még egy fontos bejelentést tett a Spotify: ez pedig egy speciális, mobil adatforgalom kímélő Spotify bejelentése volt! A prémium verziót használók számára már hosszú idő óta elérhető az offline mód. azaz, hogy a zeneszámokat wifi kapcsolat mellett letölthetik eszközükre, így a zenehallgatás nem fogyasztja mobil adatforgalmi keretüket. Most tulajdonképpen ennek egy kissé lebutított verzióját teszi elérhetővé a nem fizető felhasználók számára. Ugyanakkor ebben az esetben nem offline zenehallgatásról beszélünk, csupán az adatforgalom jelentős mérsékléséről. ( A Spotify adatai szerint akár 75%-os mérsékléséről) természetesen fontos hangsúlyozni, hogy mindez nem a minőség feláldozása révén valósul majd meg, hanem a stream optimalizálása által!
Az, hogy a Spotify ekkora hangsúlyt fektet az ingyenes részének fejlesztésére, elsőre talán érthetetlenül is hangzik, de csupán elsőre. Egyrészt a Spotify 157 milliós teljes felhasználói táborából a nagyobb része, mintegy 80 millió ügyfél az ingyenesen igénybevehető részt használja a szolgáltatásnak. Másodsorban- ami talán az első helyre kívánkozna- pontosan ez az ingyenes szolgáltatási rész a Spotify sikerének az egyik kulcs, és ezt nagyon a cég menedzsmentje sem titkolja. Az szolgáltatásért nem fizető zenekedvelők 25-30%-át ugyanis a Spotify meg tudja győzni arról, hogy prémium ügyfelekké váljanak, azaz az ingyenes rész kiváló előszobát jelent a prémium részhez. Arról nem is beszélve, hogy tulajdonképpen ez az ingyenes rész az, amely a Spotify számára az előnyt jelenti az egyre nagyobb vetélytárs Apple Music-kal szemben.