Nemrégiben elemeztük a Napster második negyedéves jelentését, a pozitívumokat, illetve a fenyegető jeleket. A cég már akkor is hangoztatta, hogy a közeljövőben, a hordozható lejátszók piacán komoly együttműködések kialakítását tervezi.
Ennek első hírnöke volt, a Japánra kiterjedő, Toshibával megkötött megállapodás, és ennek a második, legalább ugyanekkora jelentőségű mérföldköve a Maxfield hordozható audio és video lejátszók gyártására szakosodott céggel kötött megállapodás.
A megállapodás értelmében, a Max Tiburón Grande Deluxe MP3 lejátszót vásárlók 6 hónapos, ingyenesen Napster to go előfizetést kapnak lejátszójukhoz, melynek keretében hozzáférhetnek a Napsteren belüli streaming rádiókhoz, megoszthatják kedvenc dalaikat a többi előfizetővel, és így tovább.
Az együttműködés nem egyedülálló, a "házon belül" létrehozott iPod-iTunes párosítást egyre több, egymástól független cég próbálja másolni. Egyértelműem mutatja ugyanakkor a Napster azon, nem is titkolt törekvését, hogy a világ valamennyi jelentős zenei piacán ( Egyesült Államok, Angila, Japán, Németország, Kína) jelen legyen, lehetőleg egy hordozható lejátszó gyártvóal szorosan együttműködve.