A hosszú ideje leginkább az előfizetéses szolgáltatásával kapcsolatos pénzügyi gondokról, és az azokból való kilábalás érdekében tett lépéseiről elhíresült, hajdani fájlcserélő hercegség,a Napster februári bejelentését tartva, tegnaptól teljes repertoárját MP3 formátumban, legalább 256 Kbps minőségben, 99 cent/dal, és 9.95 dollár/album áron, egyelőre „természetesen" csak az Egyesült Államokban.
A lépés egyrészt rettenetesen
kései, hiszen az Amazon idestova 8 hónapja jelen van a piacon teljesen hasonló
struktúrájú és árazású szolgáltatásával. Másrészt viszont egyértelmű kihívás,
az MP3-as katalógusának építésével, a kiadók ellenállása miatt gyakorlatilag egyhelyben
topogó Apple, illetve az MP3 formátumú tartlam megjelenését egyelőre még csak
ígérő Yahoo, Rhapsody illetve Microsoft Zune-al szemben, illetve egy igen
érdekes kísérletet jelent(het) az ál la carte és az előfizetéses modellek
egyszerre, egy brand alatt való szerepeltetésével.
Érdekes, és marketing szempontból igen lényeges kérdés ugyanakkor, hogy a DRM mentes formában elérhető tartalomadatbázis méretét tekintve a Napster piacvezető, 6 millió elérhető dallal. A korábban, DRM-el védett formátumban tartalmakat vásárlók számára a kiadói korlátozások miatt semmilyen upgrade program nem lesz elérhető.
Mire lehet mindez elég: Nehéz megmondani. Az iTunes piacvezető szerepe minden kísérlet ellenére megkérdőjelezhetetlennek tűnik. A második helyért folyik, folyhat a harc, az Amazon, a Rhapsody és a Napster között. Kérdés, hogy ez a második hely rövid vagy akár középtávon pénzügyileg miit is fog jelenteni.