A hirdetés alapú zenei modellek az elmúlt szűk egy év egyik slágertémáját jelentik, s mindenki azt találgatja/számolgatja, vajh képesek lesznek-e ezek a modellek valóban előteremteni a hirdetésekből azt a pénzmennyiséget, amely az üzleti modellekben előzetesen szerepelt.
A piacon eddig jelenlevő ilyen szolgáltatások gyakorlatilag ugyanazt az alapelvet követték. A Trueanthem velük ellentétben picit más oldalról, mondhatni picit agresszívabban közelítette meg a kérdést, igaz valamennyivel többet is ad, int a többi hirdetés alapú szolgáltató!
A Truanthem látogatói ugyanis a zenéket MP3 formátumban (igaz, nem kiemelkedő minőségben, 128 Kbps kódolással) tölthetik le, viszont valamennyi zene előtt, egy audio reklámot kell meghallgatniuk. Lehetőség van a dalok hirdetés nélküli verziójának letöltésére is, 99 centes áron.
A Truenahtme megoldás kétség kívül a legagresszívabb a piacon jelenleg elérhető hirdetés alapú megoldások közül. A fogyasztók rákényszerítése arra, hogy a meghallgatni kívánt zenék előtt egy hirdetés is meghallgassanak, jelenleg még szinte Istenkáromlásnak hangzik. Ugyanakkor az on demand videók esetében hasonlóan elképzelhetetlennek tartotta mindenki a hirdetések előtti reklámokat, s lőn, napjaikban ár teljesen elfogadottak az ilyen hirdetések.
Természetesen nem csak a felhasználók, eleinte egészen biztosan megjelenő ellenállását kell legyőzniük, mihamarabb, hanem a hirdetőket is meg kell tudniuk győzni ezen hirdetési forma hatékonyságáról. Az irányban az első lépést megtették, amikor megállapodtak az Adidassal, mint első hirdetőpartnerrel.
A másik kulcskérdés a Trueanthem sikeréhez a fizetős tranzakciószám generálás lesz. Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy a sokszor, sok helyen, sokak által hangoztatott, a fájlcserélőkről letöltött zenék egy részét igen is megvásárolják a letöltők elv igazságát és piaci létjogosultságát fogja kegyetlen realitással és pontossággal igazolni vagy cáfolni edz a projekt. Mi a magunk részéről szurkolunk, kétségeink ellenére is...